آیین نکوداشت دکتر حسین فکرآزاد برگزار می‌شود

fekr-azad
رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از برگزاری آیین نکوداشت «استاد دکتر حسین فکرآزاد» خبر داد.

سید حسن موسوی چلک گفت: به مناسبت روز جهانی مددکاری اجتماعی و به منظور قدردانی از ۴۰ سال تلاش‌های ارزنده علمی، آموزشی و اجرایی دکتر حسین فکرآزاد از پیشکسوتان مددکاری اجتماعی در ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، انجمن مددکاران اجتماعی ایران با همکاری بهزیستی استان تهران، آیین نکوداشت پیشکسوتان مددکاری اجتماعی و سلامت اجتماعی ایران را روز دوشنبه نهم اسفند ماه سال ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این برنامه پنجمین مراسم نکوداشت از مجموعه آیین های تکریم پیشگامان مددکاری و سلامت اجتماعی است که در آستانه روز جهانی مددکاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

موسوی چلک با اشاره به سوابق ارزنده دکتر حسین فکرآزاد در حوزه مددکاری اجتماعی و کودکان گفت: دکتر حسین فکرآزاد یکی از اساتید برجسته مددکاری اجتماعی است که طی سالهای دراز فعالیت خود توفیقات زیادی را در حوزه آموزش، پژوهش و اجرا کسب کرده است و سالیان متمادی در سازمان بهزیستی کشور به عنوان مسول، کارشناس و مشاور همکاری داشته است. ایشان یکی از کسانی بودند که در نامگذاری روز جهانی کودک درایران تلاش وافری کردند. نام وی در حوزه مددکاری اجتماعی وکودکان برای همه آشناست. سال ها مسئولیت گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را عهده دار بودند و کتاب های مختلفی در این حوزه تالیف کردند. حضور در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و به روز رسانی اطلاعات خود در این حوزه‌ها از ایشان استادی زبده ساخت.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در ادامه با بیان آنکه  این مراسم با اهداف مختلفی برگزارمی شود عنوان کرد: یکی از این اهداف تکریم کسانی است که در عرصه تعلیم و تعلم نقش سازنده داشتند و علاقمند هستیم این تکریم هنگام حیات شان صورت گیرد ؛ هم چنین آنکه علاقمندیم این نوع مراسم ها را برای سایر اساتید مددکاری اجتماعی و حوزه سلامت اجتماعی نیز برگزار کنیم.