اجرای طرح های مقطعی در کاهش طلاق موثر نیست

مدیر کل آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرای طرحهای مقطعی در کاهش طلاق موثر نیست از توسعه مراکز مشاوره در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش مراکز مشاوره با هدف ارتقای سلامت روحی و روانی افراد در اولویت برنامه های وزارت رفاه قرار دارد.

سیدحسن موسوی چلک در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اجرای طرحهای مشاوره برای جلوگیری از طلاق زوجهای جوان، افزود: طرحهایی مانند مطلع مهر که از سوی مرکز امور زنان و خانواده با هدف ارائه آموزش هایی به زوج های جوانی که پنج سال از زندگی مشترک شان می گذرد مطرح شده است موقتی و غیر کارشناسانه است.

وی گفت: با اینکه این طرحها به منظور پیشگیری و کاهش آماز طلاق مطرح شده اما بیشتر طرحی مقطعی است و در کاستن جدایی ها نیز چندان موثر نیست.

مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ارائه آموزش های ازدواج نه فقط هنگام ازدواج و حتی در طول زندگی زناشویی، بلکه باید از سال ها قبل طی دوران تحصیل دختران و پسران و متناسب با سن آنها در مقاطع تحصیلی از سوی مشاوران به جامعه هدف آموزش داده شود و فقط با مشاوره های دوره ای و مقطعی نمی توان به پایدار شدن زندگی مشترک زوج های جوان دل بست، بلکه برای این کار باید به طور مستمر و ریشه ای کار کرد.

موسوی به ضرورت دسترسی به خدمات مشاوره ای برای همه مردم در تمام سنین اشاره کرد و گفت: خدمات مشاوره در دو زمینه ارائه می شود خدمات مشاوره ای که به افراد کمک می کند از زندگی شان لذت ببرند و دیگر خدماتی که پس از وقوع مشکل از آن باید بهره مند شد و کمک می کند تا مشکل پیش آمده به مراحل حاد نرسد و در همان ابتدای راه با تکنیک های مشاوره ای پیش از رسیدن به مرحله حاد برطرف شود.

وی از توسعه مراکز مشاوره خبر داد و اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی این وزارتخانه در سال جاری توسعه مراکز مشاوره ای در سطح کشور است، با این امید که این تلاش به ارتقای سلامت روحی و روانی افراد جامعه کمک کند.

منبع:خبرگزاری مهر/ کد خبر: ۲۱۶۷۵۸۷ تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۸/۲۶