اسیدپاشی‌ موجب بروز ناامنی و نگرانی در جامعه می‌شود

یکی از موضوعاتی که جوامع شهری را تهدید می‌کند،گسترش آسیب‌های اجتماعی است که با توجه به سیال بودن این آسیب‌ها شاهد وقوع جرایم هستیم.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به تبعات حوادث اسیدپاشی اصفهان گفت: اسیدپاشی‌ موجب ایجاد احساس ناامنی و نگرانی در جامعه به صورت گسترده خواهد شد و می‌تواند جو عمومی جامعه را در مقطعی کوتاه تحت شعاع قرار دهد.

حسن موسوی چلک در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص علل افزایش وقوع اسید پاشی در جامعه اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که جوامع شهری را تهدید می‌کند،گسترش آسیب‌های اجتماعی است که با توجه به سیال بودن این آسیب‌ها شاهد وقوع جرایم هستیم.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر در رسانه‌ها نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته، موضوع اسیدپاشی است که ریشه‌های آن را می‌توان در موارد متعددی جست‌و‌جو کرد.

وی افزود: عمده دلایل چنین اقدام مجرمانه‌ای به مسایل شخصی بر می‌گردد که در این مسایل چند موضوع می‌تواند عامل تاثیرگذار و زمینه ساز بیشتری باشد.

موسوی چلک در ادامه با بیان اینکه مسایل اخلاقی و وجود اختلافات را می‌توان از مواردی عنوان کرد که زمینه این اقدام مجرمانه را فراهم می‌کند، گفت: موضوع دیگری که شاید بتوان به آن اشاره کرد موضوع انتقام و نارضایتی است.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی با بیان اینکه معمولا قربانیان اسیدپاشی را جنس مونث تشکیل می‌دهند، یادآور شد: در اتفاقات اسید پاشی اخیر نیز که با بازتاب رسانه‌ای و واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شده، زنان مورد هدف بوده‌اند و این نشان دهنده این است که حساسیت نسبت به این گروه زیاد است و به همین دلیل نیز بیشتر زنان قربانیان این حادثه هستند.

موسوی چلک ادامه داد: اما به طور کلی نکته‌ای که در خصوص این نوع خاص بزه وجود دارد این است که حتی یک مورد نیز می‌تواند تا اندازه‌ای رسانه‌ای شود که افکار عمومی را به سوی خود جلب کند.

وی در خصوص آثار و تبعات این بزه در جامعه نیز اظهارداشت: اسیدپاشی‌ موجب ایجاد احساس ناامنی و نگرانی در جامعه به صورت گسترده خواهد شد و می‌تواند جو عمومی جامعه را در مقطعی کوتاه تحت شعاع قرار دهد.