برگزاری هشتمین نشست اجتماعی با موضوع «نان آوران کوچک و حقوق شهروندی»

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی از برگزاری نشست اجتماعی با موضوع «نان آوران کوچک و حقوق شهروندی» خبر داد.

حسن موسوی‌چلک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که انجمن مددکاران اجتماعی در سال ۹۴ اقدام به انجام آن کرده، برگزاری نشست‌هایی با عنوان گفت‌وگوی اجتماعی است که هر نشست با حضور صاحبنظران مربوطه به یک موضوع اختصاص دارد.

images

وی ادامه داد: تاکنون هفت نشست در موضوعات اجتماعی برگزار شده و نشست هشتم با موضوع کودکان کار  و عنوان «نان‌آوران کوچک و حقوق شهروندی» هفته آینده برگزار خواهد شد. این نشست با همکاری بهزیستی استان تهران و شبکه یاری کودکان برگزار می‌شود و قرار است در آن به تجزیه و تحلیل وضعیت حقوق شهروندی کودکان کار، سیاست‌ها و تجربه‌های جهانی در این زمینه پرداخته شود.

6699

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با اشاره به اینکه تلاش بر ارائه راهکار برای تحقق حقوق کودکان کار یکی از اهداف برگزاری این نشست است، افزود: ما به صورت تعمدی عنوان مذکور را برا این نشست انتخاب کردیم و معتقدیم کودکان کار که ناچارند برای تامین معاش خانواده کار کنند نباید از سایر حقوق خود مانند بهداشت، آموزش، امنیت و …محروم شوند.

وی تصریح کرد: انجمن مددکاران اجتماعی تلاش می‌کند در فضایی غیرسیاسی تجربیات دنیا را در موضوع کودکان کار بررسی کند و در نهایت با ارائه راهکار و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و مسئولان گامی در جهت بهبود اوضاع این کودکان بردارد، ما معتقدیم هر اندازه گفت‌وگوهای اجتماعی تقویت شود به همان میزان حساسیت جامعه نسبت به مسائل اجتماعی بالا می‌رود.