برگزاری کارگاه آموزشی کارشناسان بهزیستی‌ ۱۴ استان کشور در قزوین

سازمان بهزیستی
سازمان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: دومین کارگاه آموزشی تربیت مربی مراکز سلامت روان محلی با هدف ارتقای سلامت روان خانواده در قزوین برگزار شد.
خبرگزاری فارس: برگزاری کارگاه آموزشی کارشناسان بهزیستی‌ ۱۴ استان کشور در قزوین

حسین افشارمقدم امروز در حاشیه کارگاه آموزشی تربیت مربی مراکز سلامت روانی محلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: این کارگاه با حضور کارشناسان دفتر مشاوره بهزیستی از ۱۴ استان‌ کشور با هدف ارتقای سلامت روان خانواده در قزوین برگزار شده است.

وی افزود: این کارشناسان با گذراندن دوره‌های آموزشی در کارگاه آموزشی تربیت مربی مرکز سلامت روان محلی بهزیستی با مبانی برنامه‌ سلامت روان اجتماع‌محور آشنا می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه کارگاه آموزشی یاد شده در چهار دوره برگزار می‌شود، ابراز داشت: اکنون دومین دوره این کارگاه آموزشی برگزار شده و تا پایان سال جاری دو دوره دیگر نیز برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کارشناسان مسئول دفتر مشاوره بهزیستی از ۱۴ استان‌ کشور با پایان چهار دوره این کارگاه آموزشی از سوی سازمان بهزیستی کشور گواهی‌نامه را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: نخستین دوره کارگاه آموزشی تربیت مربی مراکز سلامت روان محلی در خراسان رضوی و دومین دوره این کارگاه در قزوین برگزار شده است.

افشارمقدم با اشاره به اینکه ۱۶ کارشناس دفتر مسئول دفتر مشاوره بهزیستی و ۲ استاد در کارگاه یاد شده حضور دارند، ابراز داشت: این کارگاه به مدت سه روز برگزار می‌شود.

فعالیت ۸ مرکز سلامت روان محلی در قزوین

وی با اشاره به اینکه هشت مرکز سلامت روان محلی در استان قزوین فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: از این آمار سه مرکز در قزوین و پنج مرکز دیگر در شهرستان‌های بویین‌زهرا، آبیک، الوند و تاکستان قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: این مراکز با رویکرد اجتماع‌محور در محلات با هدف ارتقای سلامت مردم فعالیت می‌کنند.
منبع: خبرگزاری فارس