برگزاری کنفرانس منطقه ای استراتژی مبارزه با مواد مخدر


مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاری کنفرانس منطقه‌ای استراتژی مبارزه با مواد مخدر در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه جاری با حضور کشورمان در اسلام‌آباد پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزین رحیم‌نظری با اعلام این خبر گفت: به دنبال دعوت رسمی آصف‌علی زرداری رئیس جمهور پاکستان از دکتر محمود احمدی‌نژاد جهت شرکت هیاتی در سطح وزیر در کنفرانس منطقه‌ای استراتژی مبارزه با مواد مخدر و متعاقب دستور رئیس جمهور، مصطفی محمدنجار وزیر کشور و دبیرکل ستاد در راس هیاتی، در کنفرانس مذکور شرکت می کند.

وی افزود: این کنفرانس قرار است با حضور وزرا و نمایندگان کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و ازبکستان در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ آبان ماه جاری برابر با ۱۲ و ۱۳ نوامبر ۲۰۱۲ میلادی در اسلام‌‌آباد برگزار شود.

مدیرکل روابط عمومی ستاد اظهار داشت: این کنفرانس در دو بخش برگزار می‌شود،  نشست مقامات ارشد در تاریخ ۲۲ آبان ماه جاری برابر با ۱۲ نوامبر که در آن مقامات ارشد کشورهای منطقه در حوزه‌های کاهش عرضه، کاهش تقاضا و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای بحث و تبادل نظر خواهند داشت و پیش‌نویس بیانیه‌ای را تنظیم کرده و دیگری نشست وزراء در تاریخ ۲۳ آبان ماه جاری برابر با ۱۳ نوامبر که در نظر است بیانیه کنفرانس فوق، توسط وزرای شرکت‌کننده تایید و صادر شود.

رحیم‌نظری با اشاره به اهداف این کنفرانس گفت: تقویت همکاری‌های منطقه‌ای از طریق اتخاذ یک استراتژی متوازن، هماهنگ و منسجم برای مقابله با مواد مخدر و داروهای روانگردان، تقویت ظرفیت‌های ملی کشورهای منطقه، بحث درباره چشم‌انداز همکاری‌های منطقه‌ای در مسیر توسعه راهکارهای عملی جامع و پایدار و پرداختن به چالش‌های چندوجهی ناشی از تولید، تقاضا و قاچاق مواد مخدر از اهداف این کنفرانس است.

وی بیان کرد: از تصمیم‌گیران شرکت‌کننده در کنفرانس انتظار می‌رود تا بر اراده سیاسی خود با صدور یک بیانیه مشترک و تدوین یک مکانسیم منطقه‌ای عملیاتی، زمینه‌سازی کنترل منطقه‌ای پایدار و هماهنگ‌تر تاکید کنند.

رحیم نظری در پایان اعلام کرد: در این سفر دو روزه محمدنجار، وزیر کشور و دبیرکل ستاد با همتایان خود از پاکستان و سایر کشورهای شرکت‌کننده ملاقات‌های دوجانبه‌ای خواهد داشت و وزرای شرکت‌کننده نیز با آصف زرداری رئیس جمهوری پاکستان ملاقات می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر ۲۰/۸/۹۱