بهزیستی منتظر مجوز سازمان زندان ها برای احداث مهدکودک در مجاورت زندان زنان

رئیس سازمان بهزیستی آمادگی خود را برای احداث مهد کودک در مجاورت زندان زنان اعلام کرد وگفت:سازمان بهزیستی منتظر مجوز سازمان زندان ها برای احداث مهدکودک در مجاورت زندان زنان است.

همایون هاشمی با بیان کرد: بحث ساخت مهدکودک در مجاورت زندان های زنان بحث پیچیده ای است و طرحی نیست که تنها به دست سازمان بهزیستی انجام شود  و از آن جایی که بحث زندان زنان مطرح است، موضوع دارای بار امنیتی، حراستی و صیانتی می شود.    وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در این زمینه اعلام آمادگی کامل کرده و ظرفیت های انجام این پروژه را به خوبی دارد. اساسا بحث ساخت مهدهای کودک در نزدیکی زندان زنان بحث مثبت و خوبی است که اگر به آن پرداخته شود، بسیار جای کار دارد و می تواند از جمله  اقدامات مثبت بهزیستی قلمداد شود.    رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: سازمان بهزیستی در همه جوانب آماده حمایت از این طرح و اجرای آن است اما مسئله ای که وجود دارد این است که به دلایل امنیتی اجازه انجام این پروژه به سازمان بهزیستی داده نمی شود.

وی تصریح کرد: حتی سازمان بهزیستی به سازمان زندان ها پیشنهاد داده است که در صورتی که آن ها شرایط سخت افزاری را مهیا کنند، تمامی شرایط نرم افزاری همچون مربی، آموزش و تجهیزات از سوی بهزیستی فراهم می شود.

۵ سال قبل و در دوران ریاست وقت سازمان  بهزیستی توافقی ما بین بهزیستی و سازمان زندان‌ها  شد که بر اساس آن قرار بود بچه‌های زیر  ۷ سال که در بند زنان  در کنار مادرانشان نگهداری می‌شدند، به بهزیستی سپرده شوند.   در توافق بهزیستی با سازمان زندان قید شده بود، تا زمانی که مادر کودک در زندان بسر می برد این کودک نیز در مراکز بهزیستی نگهداری و پس از ترخیص مادر از زندان، بچه مجددا در اختیار خانواده قرار بگیرند.   بر اساس این توافق، در این چند ساله دیگر کودکان دو سال به بالا حق ماندن در زندان را نداشتند ضمن اینکه کودکان زیر ۲ سال نیز در صورتی که مادر رضایت داشته باشد در اختیار سازمان بهزیستی تا زمان آزادی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا