تحکیم بنیان خانواده مهم‌ترین وظیفه مرکز مداخله کاهش طلاق است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: تحکیم، حفظ و انسجام کانون خانواده‌های متقاضی طلاق از مهم‌ترین وظایف مرکز مداخله کاهش طلاق در قزوین است.

بهاره رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: شناسایی و کمک به برطرف کردن مشکلات خانواده‌های متقاضی طلاق و کاهش استرس پس از طلاق به منظور متعادل کردن جو عاطفی خانواده از اهداف راه‌اندازی مرکز مداخله کاهش طلاق است.

وی فراهم آوردن زمینه‌های مناسب تداوم ارتباط والدین با کودکان پس از طلاق و شناخت عوامل مؤثر بر طلاق با هدف برنامه‌ریزی برای آگاه‌سازی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق را از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز مداخله کاهش طلاق عنوان کرد.

رحمانی با بیان اینکه طلاق یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی جامعه است، اظهار داشت: مرکز مداخله کاهش طلاق بهزیستی قزوین برای کاهش این آسیب به زوج‌های متقاضی طلاق خدمات مشاوره‌ای و مددکاری ارایه می‌دهد تا بتواند آنان را به کانون گرم خانواده بازگرداند و همچنین از وقوع طلاق این زوج‌ها جلوگیری کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین فراهم کردن محیط آرام، امن و ارتقای تحکیم بنیان خانواده‌ها و بررسی صلاحیت والدین برای سرپرستی فرزندان طلاق را از اهداف دیگر مرکز مداخله طلاق در اداره کل بهزیستی قزوین برشمرد.

این مسئول یادآور شد: مرکز مداخله کاهش طلاق از سال ۷۹ در قزوین شروع به فعالیت کرده تا با مداخله در زندگی خانواده‌های آسیب دیده آنان را از وقوع طلاق و فروپاشی خانواده‌هایشان جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه مراکز مداخله کاهش طلاق از سال ۸۷ همکاری خود را با دادگستری و شورای حل اختلاف با هدف کاهش وقوع طلاق در جامعه آغاز کرده است، ابراز کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین به همین منظور تیمی را در قالب مداخله کاهش طلاق در خانواده‌ها را به این نهادها اعزام کرده است.

ارائه خدمات مشاوره حقوقی در مرکز مداخله کاهش طلاق

رحمانی اضافه کرد: این تیم سه نفره شامل مشاور حقوقی، روان‌کاو و روانشناس است که در دادگستری و شورای حل اختلاف استان قزوین مستقر هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین ادامه داد: این تیم به هر زوج متقاضی طلاق در دادگستری و شورای حل اختلاف خدمات تخصصی مشاوره مددکاری، روان‌شناسی و حقوقی با هدف کاهش طلاق ارائه می‌دهد.

وی متذکر شد: ارایه خدمات مشاوره‌ای تیم مداخله کاهش طلاق در دادگستری و شورای حل اختلاف مربوط به جامعه هدف بهزیستی نمی‌شود و هر زوج متقاضی طلاق که به این نهادها مراجعه می‌کند، می‌تواند به صورت رایگان از این خدمات استفاده کند.

این مسئول، نابسامانی‌های اقتصادی، اجتماعی و روانی را از جمله عوامل به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، سرقت، اعتیاد، همسرآزاری، کودک‌آزاری، فرار از منزل و خودکشی در جامعه دانست.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین افزود: اداره کل بهزیستی استان قزوین در راستای کاهش این آسیب‌ها در جامعه اقدامات مختلف مطلوبی را انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس