تقویت مددکاری،کاهش هدفمند جمعیت کیفری را بدنبال دارد

مدیرکل زندانهای خوزستان در بازدید پیش بینی نشده از زندان مسجدسلیمان با اشاره به اینکه اقدامات حمایتی و مددکاری،می تواند کاهش جمعیت کیفری را بدنبال داشته باشد ،تصریح نمود: اعطای امتیازات آیین نامه ای به زندانیان باید هدفمند و امتیاز محور باشد.

وی در جمع کارکنان و رئیس زندان این شهر افزود:اصلاح و تربیت شامل بخش های مختلف کار زندانبانی می شود که مددکاری از جمله این ابزارهاست.

رضا پوستچی اصلاح مجرمین را باقیات صالحات دانست و تصریح کرد: تلاش برای اصلاح رفتارهای مجرمانه،ترک رفتارهای پر خطر زندانیان و تأثیر پذیری زندانیان از آموزه های اصلاحی تربیتی از دیگر مؤلفه های تربیتی است که هر چه میزان نمود و بروز آثار تربیتی بر زندانی افزونتر و میزان اطمینان از عدم تکرار جرم در فرد بیشتر باشد، می بایست ارائه خدمات مددکاری و حمایتی هم افزونتر گردد.

وی با تأیید تحولات بسیار خوب رفتاری زندانیان و محیط زندان مسجد سلیمان، رضایتمندی مردم و خانواده های زندانیان را از ارتقای سلامت جسمی و رفتاری زندانیان برترین پاداش کار زندانبانان برشمرد و ضمن تقدیر از کریمی رئیس زندان و کارکنان زندان مسجدسلیمان ،ابراز امیدواری کرد که با تداوم مدیریت کیفیت بتوان توفیقات و خدمات بیشتری را به مردم شریف ارائه داشت.
گفتنی است مدیر کل زندانهاهای خوزستان و هیأت همراه با همراهی رئیس زندان، در تمامی اندرزگاههای زندان حضور یافت و با تمامی زندانیان از نزدیک دیدار و ضمن استماع مسائل و مشکلات زندانیان ، دستورات لازم را برای ارتقای خدمات حمایتی،مددکاری و معاضدتی زندانیان صادر کرد.

منبع: روابط عمومی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی