حضور هیات مدیره انجمن در استان همدان

 

نشست مددکاران اجتماعی استان همدان با حضور برخی از اعضای هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران در اداره کل بهزیستی استان همدان برگزار شد.

در این نشست صمیمی که رئیس و تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن در محل اداره کل بهزیستی استان همدان برگزار شد علاوه بر اعضای انجمن استان همدان، سوری، مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز حضور داشت.

در این جلسه ابتدا سیاوش رهبر مسئول شعبه انجمن در استان همدان گزارشی از عملکرد انجمن در ۶ ماه اول سال ارائه نمود و برخی از موانع و نقاط مثبت فعالیت انجمن در این استان را برشمرد.

وی همچنین اعلام کرد که به زودی همایش یک روزه ای با محوریت انجمن استان و مشارکت دستگاه های مختلف پیرامون یکی از مولفه های تعریف جدید مددکاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

در ادامه، اکبر سوری مدیرکل بهزیستی استان همدان ضمن تشکر از همدلی مددکاران استان با مجموعه بهزیستی آمادگی اداره کل متبوع خود را برای همکاری با انجمن اعلام نمود.

سوی ابراز امیدواری کرد که با فعالتر شدن انجمن در استان بار بزرگی از دوش بهزیستی کم شود و در نهایت جامعه هدف این سازمان از خدمات مددکاران بهره بیشتری ببرد.

حسن موسوی چلک رئیس انجمن نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیتهای انجمن شده اظهار داشت: مددکاری اجتماعی ظرفیت خوبی برای نقش آفرینی در استان همدان دارد و ما باید قدر این ظرفیت را بشناسیم.

وی با اشاره به نگاه مثبت و حمایتهای بهزیستی استان همدان گفت: امروز فراگیری آسیبهای اجتماعی به اندازه ای زیاد شده که ضرورت حضور فعالانه مددکاران اجتماعی به شدت احساس می شود. بنابراین ما باید با حضور مستمر در بخشهای آموزشی، سیاستگذاری و اجرایی به دولت کمک کنیم تا در ارائه خدمات اجتماعی سریعتر و کارآمدتر عمل کند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران بر لزوم استفاده مددکاران از رسانه ها و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: رسانه ها یک فرصت برای مددکاران اجتماعی هستند تا مسائل اجتماعی و راهکارهای علمی را به مردم و مسئولین گوشزد کنند اما باید در استفاده از رسانه ها و تریبونها هوشیار بود.

موسوی چلک بار دیگر توصیه کرد که از نام و اعتبار انجمن در حمایت از هیچ کاندیدایی در انتخابات سال جاری استفاده نشود اما وظیفه انجمن تا برنامه ها و پیشنهادات اجتماعی خود را به هر مسئول یا نماینده ای که خواهان آن برنامه ها باشد بدون جانبداری یا پشتیبانی تقدیم کند.

تبیین مولفه های تعریف مددکاری اجتماعی و ضرورت پرداختن علمی به هر یک از این مولفه ها پایان بخش صحبتهای موسوی چلک در این نشست بود.

آقایان یزدانی، قربانی و سروی نیز با قدردانی از تلاشهای اعضای انجمن در استان همدان هر یک دقایقی پیرامون وظایف و ظرفیتهای انجمن استان همدان نکاتی را بیان نمودند و آمادگی خود را برای هر نوع همکاری یا کمک در انجام برنامه های در نظر گرفته شده اعلام کردند.

811831515_117189 812240562_47727 814438219_8947