حمایت ۶۵۰ هزار حامی از ایتام/ توسعه شبکه‌های اجتماعی

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد از حمایت بیش از ۶۵۰ هزار حامی از ۲۵۰ هزار ایتام زیرپوشش این نهاد در سطح کشور خبر داد.
خبرگزاری فارس: حمایت ۶۵۰ هزار حامی از ایتام/ توسعه شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا نوروزی‌جعفری پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با حامیان ایتام در سنندج، اظهار کرد: حامیان، خانواده‏های مددجو و کمیته امداد سه محور در توسعه طرح‏های اکرام هستند که اتصال آنها نقش بسزایی در  جذب حامی و خیران و توسعه شبکه‌های اجتماعی و افزایش کمک برای خانواده‌های نیازمند دارد.

وی از حمایت این نهاد از بیش از ۲۵۰ هزار یتیم خبر داد و گفت: ایتام زیرپوشش علاوه بر برخورداری از حمایت‌های امداد، توسط ۶۵۰ هزار حامی نیز حمایت می‌شوند.

به گفته مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد، سرانه ماهیانه هر فرزند یتیم زیرپوشش امداد ۷۰ هزار تومان است که ۵۰ هزار تومان آن به صورت نقدی و ۲۰ هزار تومان نیز در قالب کالا به آنها داده می‌شود.

نوروزی‌جعفری از رشد ۳۰ درصدی حمایت‌های حامیان از ایتام شد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود افزایش ۳۰ درصدی کمک‌ها نمی‌تواند، پاسخگوی تمامی نیازهای این خانواده‌ها باشد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی مهم‌ترین هدف کمیته امداد را حفظ کرامت نیازمندان و تلاش در راستای توانمندسازی آنان عنوان و تصریح کرد: تحقق این هدف در کنار منابع مالی و تلاش خود مدیران و کارکنان حوزه‌های مختلف این نهاد نیازمند کمک‌های مردم به ویژه افراد خیر و متمکن جامعه است.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد تصریح کرد: کمیته امداد در بحث اکرام ایتام نیز تنها نقش واسطه‌ای دارد و تنها هدف اتصال دو حلقه ایتام و حامیان برای رفع مشکلات و نیازهای آنان است.

نوروزی‌جعفری با بیان اینکه طی سال‌های گذشته کمک‌های حامیان به ایتام تنها رنگ و بوی اقتصادی داشت، تصریح کرد: در این دوره سعی داریم در کنار جذب حمایت‌های مادی حامیان از توانایی‌ها و تخصص‌های مختلف آنان در راستای رفع مشکلات ایتام نیز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷ درصد از حامیان ایتام زیرپوشش این نهاد را افراد تحصیل‌کرده با مدارک فوق‌لیسانس و دکتری تشکیل می‌دهند که این مهم می‌تواند ظرفیتی ارزشمند برای رفع مشکلات و توسعه برنامه‌های فرهنگی برای ایتام زیرپوشش باشد.

وی از خدمت حامیان به ایتام به عنوان اقدامی ارزشمند در راستای توسعه عدالت اجتماعی و رفع آسیب‌های اجتماعی نام برد و افزود: کمک‌های شما در لایه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه تاثیر داشته و بسیاری از آسیب‌ها را مهار می‌کند.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد در پایان از توسعه شبکه خیرین در سطح کشور خبر داد و گفت: فعالیت‏های این شبکه به منظور تبلیغ طرح‏های اکرام در بین خانواده‏ها و از طریق حامیان در فضای معنوی ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس