دومین جلسه گفتگوی اجتماعی با موضوع “جنبه های اجتماعی تصادفات رانندگی” هفته آینده برگزار می شود

دومین جلسه گفتگوی اجتماعی با موضوع نقش مددکاران اجتماعی در تصادفات رانندگی هفته دوم شهریور برگزار می شود.

dr-mohamadhossainjavadi

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران- به گفته دکتر سیدمحمد حسین جوادی، عضو هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی دومین نشست گفتگوی اجتماعی به منظور بررسی جنبه های اجتماعی تصادفات رانندگی و نقش مددکاران اجتماعی در این حوزه یکشنبه ۸ شهریور سال جاری از ساعت ۱۶ لغایت ۱۹ در خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار می شود.

 

جوادی با ذکر این مطلب که مددکاران اجتماعی و سایر حرفه های یاورانه باید نقش خود را در کاهش خطرات حوادث و بلایا روشن کنند افزود: هدف انجمن از ورود به این مبحث بررسی ظرفیتهای حوزه اجتماعی در کاهش حوادث و تلفات است.

وی افزود: در این نشست از حضور برخی از اساتید این حوزه بهره مند خواهیم بود. همچنین برخی از مددکاران اجتماعی که در دوره تربیت مربی سال گذشته شرکت داشتند نیز حضور خواهند داشت. تلاشخواهیم کرد تا نمایندگانی از ارگانهای مرتبط مانند پلیس راهور، هلال احمر، قوه قضائیه و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز دعوت شود تا در این نشست نماینده ای داشته باشند. نهایتا خلاصه صحبتها و نظرات مطرح شده به صورت مکتوب تهیه و منتشر خواهد شد.

kohanmehr-gap1

دکتر جوادی ادامه داد: امروز شواهد متعددی وجود دارد که نشان می دهد اهمیت جنبه های روانی اجتماعی در وقوع تصادفات رانندگی از جنبه های ترافیکی و مهارتهای رانندگی کمتر نیست. بنابراین ضرورت دارد تا حرفه هایی مانند مددکاری اجتماعی وارد عمل شوند و خوشبختانه از این حیث نظریه و پژوهش هم کم نداریم.

عضو هیات مدیره انجمن از کلیه علاقمندان شاغل در بخشهای دولتی و غیردولتی و دانشجویان و اساتید مددکاری اجتماعی و حرفه های مرتبط خواست تا با شرکت در این جلسه نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

جوادی در انتها اعلام کرد که تا پایان مهرماه سه نشست دیگر از سلسله نشستهای گفتگوی اجتماعی با موضوعات آموزش و پرورش، کودکان و سالمندان برگزار خواهد شد.

خانه اندیشمندان علوم انسانی در تهران، خ شهید نجات اللهی، نبش پارک ورشو واقع شده است.