سوء استفاده از معضل فقر برای اهداف سیاسی ظلم به جامعه است

به گزارش ایرنا، سید حسن موسوی چلک پنجشنبه شب در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی در گناباد افزود: جامعه نیازمند تبیین حقوق شهروندی و مدارای اجتماعی است و فرهنگ مدارا باید به عنوان یک ضرورت در بخشهای مختلف جامعه نهادینه شود.
وی اظهار کرد: وجود ۱۵ میلیون پرونده قضایی، ۱۷ هزار نفر تلفات تصادفات رانندگی و ۶ هزار پرونده خشونت در دستگاه قضایی و همچنین معضل طلاق نشان دهنده نهادینه نشدن مدارای اجتماعی در جامعه است.
وی گفت: همچنین به دلیل نبود مدارای سیاسی در جامعه پیروزی و شکستهای سیاسی به شکل صحیح در جامعه نمود نمی یابد.
موسوی چلک افزود: تلاش برای تقویت نگاه اجتماعی در بخشهای مختلف و مجازاتهای جایگزین از جمله رویکردهای انجمن مددکاری اجتماعی ایران است.
وی اظهار کرد: با ترویج فرهنگ مدارای اجتماعی می توان فاصله عاطفی، بی تفاوتی اجتماعی و معضلات و پرونده های اجتماعی و قضایی را در جامعه کاهش داد.
وی رویکرد امنیتی، نظامی، قضایی و سیاسی برای حوزه اجتماعی را کارساز ندانست و گفت: تهدید جدی برای کشور ضعف بخش اجتماعی است که باعث اختلال امنیت اجتماعی افراد می شود.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: ادارات دارای ماهیت اجتماعی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) باید رویکرد سلامت و آینده نگری را در اولویت اقدامات خود قرار دهند زیرا اقتصاد مقاومتی بدون حفظ سرمایه های اجتماعی محقق نمی شود.
فرماندار گناباد نیز در این همایش گفت: تنش ها و درگیری های فردی در صدر پرونده های قضایی این شهرستان قرار دارد و این حاکی از ضرورت توجه بیشتر به مددکاری و مددیاری اجتماعی است.
محمد علی نبی پور افزود: در جامعه ما به مددکاری فردی توجه شده ولی مددکاری اجتماعی مورد عنایت قرار نگرفته است که باید از ظرفیتهای بخشهای فرهنگی و اجتماعی برای کاهش مشکلات بهره گرفت.
وی اظهار کرد: دولت یازدهم در حوزه آسیب های اجتماعی فعالیت و مطالعات خوبی انجام داده که حاصل آن تدوین سند نهایی برای اجرا در کشور است.