فعالیت انجمن مددکاری اجتماعی در ۲۰ استان کشور

سیدحسن موسوی چلک

سید حسن موسوی چلک در حاشیه بازدید از انجمن مددکاری گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: انجمن مددکاران اجتماعی ایران سابقه آن به ۱۳۴۰ برمی گردد که تقریبا بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و این انجمن نیز در ۲۰ استان شعبه دارد.
وی افزود: در حال ایجاد شعبات استانی هستیم که بتوانیم ارتباط بین مددکاران اجتماعی را در دستگاههای مختلف اعم از بخش های دولتی و غیردولتی فراهم کنیم تا بتوانند از نتیجه این تعامل و از ظرفیت ها استفاده کنند.
موسوی چلک گفت: بحث تشکیل کار گروهی تخصصی مرتبط با حوزه مددکار اجتماعی، آسیب های اجتماعی، سیاست گذاری اجتماعی، سالمندان، خانواده، کودکان، بلایای طبیعی، صنعت و روابط کار، سکونتگاه غیررسمی، آموزش و پژوهش، توانبخشی و حوزه آموزش از جمله اهداف پیش بینی شده است.   وی تصریح کرد: همچنین برای اولین بار سرود ملی مددکاران اجتماعی در اداره ارشاد به ثبت رسیده است.   موسوی چلک در ادامه خاطر نشان کرد: ثبت خاطرات و آموخته های پیشکسوتان مددکاران اجتماعی از دیگر برنامه هاست و  باید این آموخته ها را به نسل جدید منتقل کنیم و در این راستا، ثبت خاطرات را شروع کرده که تبدیل به کتاب خواهیم کرد.   وی گفت: بحث عضویت در فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی از دیگر برناه ها بود که در ۱۷ تیرماه ۹۱ به عضویت در آمدیم و الان هم کمیته فعال شده است.   وی افزود: اقداماتی که در حوزه ایران انجام شده از طریق فدراسیون باید به دنیا معرفی شود و طبیعتا تجارب و دانش جهانی را به کشور و به جامعه مددکاری منتقل کنیم.   موسوی چلک  افزود: در جشنواره ایده های برتر اجتماعی، بحث مالکیت معنوی آثار فرهنگی، آثار مکتوب، سرود، اختراعات صنایع و موضوعات شبیه به این نیز مورد توجه قرار می گیرد.
وی افزود: با وزارت دادگستری و ریاست شورای سیاست گذاری و وزیر دادگستری مکاتباتی داشتیم و مکاتبات درحال پی گیری است و امیدواریم این اتفاق تا چند سال آینده بیفتد و داشتن تندیس ایده های اجتماعی و جشنواره از جمله برنامه هاست.

وی گفت: همانطور که در جشنواره خوارزمی کسب مقام و فرصت، امتیاز محسوب می شود، امیدواریم این اتفاق هم در حوزه اجتماعی بیافتد و این جشنواره در سال آینده برگزار شود..

موسوی چلک جشنواره زوجین مددکار اجتماعی را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: این جشنواره ۳۰ آذرماه برگزار می شود.       وی افزود: بررسی ها نشان داده اختلافات و جدایی زوجین در بین مددکاران خیلی پایین است و این فرصتی برای تشویق مددکاران اجتماعی به ازدواج است و الگوی خوبی در کشور محسوب می شود.

وی در ادامه افزود : مراسم تقدیر از چهره های ماندگار مددکار اجتماعی را هم در برنامه داریم که در دی ماه برای اولین بار برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر مورخ ۸/۹/۱۳۹۱