مصالحه ۸۷ درصدی پرونده ها در دوایر مشاوره و مددکاری اراک

معاونت اجتماعی ناجا
معاونت اجتماعی ناجا

گروه استان ها-فرمانده انتظامی شهرستان اراک از مصالحه و سازش بیش از ۸۷ درصدی پرونده های ارجاعی به مشاوران اجتماعی کلانتری ها در سه ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “مصطفی ویسمه ای “در تشریح این خبر عنوان گفت:مشاوره و مددکاری اجتماعی،اقدامی است که در راستای نگرش جامعه محوری پلیس طی سال های اخیر در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته و فرماندهی انتظامی شهرستان اراک نیز با جدیت آن را دنبال می کند.

وی ادامه داد:شناسایی ریشه ها و زمینه های رفتارهای نابهنجار و بزهکاری ها،تلاش در جهت از بین بردن بسترهای بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آن ها،آگاه سازی جامعه به منظور افزایش توانایی های مقابله ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحران های زندگی و ایجاد رابطه نزدیک و ارتقاء رابطه صمیمی و اعتماد آمیز پلیس و مردم از مهمترین رویکردهایی که در دوایر مشاوره و مددکاری دنبال می شود.

سرهنگ ویسمه ای اضافه کرد:در سه ماهه اول جاری تعداد ۱۰۲۰ فقره پرونده به دوایر اجتماعی کلانتری ها و کارشناسان مشاوره در مرکز استان ارجاع داده شد که با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاران اجتماعی کلانتری ها بیش از ۸۷ درصد از این پرونده ها منجر به مصالحه و سازش شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک در پایان خاطر نشان کرد:رسیدگی به امور مشاوره روانشناختی،مددکاری اجتماعی،مشاوره انتظامی به صورت رایگان از جمله خدمات پلیس در این حوزه به شهروندان می باشد.

منبع: خبرگزاری ناجا