موسوی چلک: نگاه ما در برنامه‌های توسعه‌ کشور تک‌بعدی است

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه وضعیت اجتماعی در ایران نگران‌کننده است، بر ضرورت تلاش برای توسعه و جدی‌تر دیده شدن امور اجتماعی در برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

 

حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه سومین کنفرانس مددکاری اجتماعی ایران تحت عنوان ” امور اجتماعی در برنامه ششم توسعه” ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه در گناباد استان خراسان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این اتفاق برای نخستین بار است که رخ می‌دهد و بیش از ۱۶۰ نفر از نخبگان اجتماعی در این همایش مشارکت می‌کنند. تاکنون بیش از ۲۵۰ مقاله به دفتر دبیرخانه رسیده است.

وی افزود: ۳۰ محور در قالب کمیته‌های تخصصی از جمله سلامت اجتماعی، نشاط اجتماعی، امنیت اجتماعی، خشونت‌های اجتماعی، ابعاد اجتماعی سکونتگاه‌های غیررسمی، خدمات اجتماعی در مدیریت شهری، سالمندی، کودکان، زنان، موادمخدر و روانگردان‌ها، توانبخشی، سرمایه اجتماعی، نظم اجتماعی، خانواده، ارزیابی اجتماعی و تاثیرات اجتماعی، رسانه و فضای مجازی گزارش‌های خود را ارائه می‌کنند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران درباره ضرورت توجه به امور اجتماعی در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: عموما نگاه ما در برنامه‌های توسعه‌ کشور تک‌بعدی است، این در حالی است که وضعیت اجتماعی ما خوب نبوده و نگران‌کننده است، هرچند ناامیدکننده نیست.

موسوی چلک افزود: حوزه اجتماعی با مقوله امنیت اجتماعی گره خورده است. بنابراین از سه سال گذشته ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید تلاش کنیم تا در برنامه ششم توسعه امور اجتماعی جدی‌تر دیده شوند و از حاشیه به متن بیاید.

به گفته وی باید مطالبه‌گر امور اجتماعی باشیم که البته این به معنای مخالفت با دولت نیست، شاید بتوانیم با تلاش مکرر برای برنامه‌ریزی‌های اجتماعی جایگاه امور اجتماعی را در برنامه ششم توسعه با همه ابعادش پررنگتر کنیم. اکنون شدت مشکلات و آسیب‌ها نسبت به گذشته وخیم‌تر شده است و باید چندین سال گذشته جبران بشود.