موضوعات اجتماعی در برنامه ششم توسعه کمرنگ شده است

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ضمن تأکید بر اینکه باید حوزه مددکاری از دانش روز بهره ببرد، گفت: در برنامه ششم توسعه توجه کمتری به سلامت اجتماعی شده و این زنگ خطری برای جامعه خواهد بود.
خبرگزاری فارس: موضوعات اجتماعی در برنامه ششم توسعه کمرنگ شده است

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت موضوعات اجتماعی در هر جامعه و کشوری اظهارداشت: عدم توجه به این مقوله می‌تواند هزینه‌های زیادی برای مردم آن جامعه بوجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه در هر برنامه توسعه‌ای بایستی به مقوله سلامت اجتماعی توجه شود، افزود: اگرچه در برنامه‌های توسعه‌ای در سال‌های گذشته احکام خوبی در حوزه اجتماعی تدوین شده بود اما این احکام هیچگاه به طور کامل اجرا نشدند.

موسوی چلک ادامه داد: انتظار می‌رود دولت یازدهم (تدبیر و امید) که اکثر وزرا و معاونین رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای را به موضوعات اجتماعی دارند این مقوله را نیز در برنامه ششم توسعه لحاظ می‌کردند.

وی گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی برنامه ششم توسعه را به گونه‌ای تدوین کند که در این برنامه توجه ویژه‌تری به سلامت اجتماعی نسبت به سایر موضوعات شود.

وی در پایان از برگزاری دوره‌های مختلف مددکاری اجتماعی خبرداد و گفت: این دوره‌ها می‌تواند مشکلات گذشته در حوزه مددکاری را مرتفع سازد.