نخستین همایش بازآفرینی پایدار محله های هدف در سبزوار برگزار شد

نخستین همایش تخصصی بازآفرینی پایدار محله های هدف شهر سبزوار با حضور مسئولان کشوری ظهر امروز در تالار اجتماعات دکتر شریعتی دانشگاه حکیم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین همایش تخصصی بازآفرینی پایدار محله های هدف ظهر امروز با حضور  سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همایون هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، دکتر کورش پرند معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علیرضا ابلقی معاون ساماندهی و توسعه نوسازی بافت‌های فرسوده  و  منا عرفانیان سلیم مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران  در تالار دکتر علی شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

دبیر اجرائی همایش تخصصی بازافرینی محله های هدف شهر سبزوار هدف از برگزاری این همایش را آشنایی با سند بازآفرینی پایدار محلات هدف، احیای بهسازی و نوسازی شهری، تفاهم در مورد روش و فرآیند برنامه اقدام، هم اندیشی درباره رهیافت ها، رویکردها و سازو کارهای برنامه اقدام، شناخت جامع وضع موجود  و تبیین مبانی نظری ورود به اقدامات برنامه های ستاد بازآفرینی پایدار محله های هدف شهر سبزوار برای مدیران ادارات دولتی و کارشناسان عنوان کرد.

محمد علی طالبی برگزاری نشست های عمومی، تخصصی، نشست های کارگاهی، آموزشی، توجیهی و میزگرد را مهمترین برنامه های این همایش دو روزه عنوان کرد.

شهردار سبزوار نیز برگزاری این همایش را یکی از پروژه های قبل از ورود به مرحله اجرائی عنوان کرد و گفت: در این همایش دو روزه مسئولان ملی، استانی، شهری، اساتید دانشگاه و صاحبنظران مرتبط با این حوزه را دعوت کردیم تا اقدامات اجرائی را به بهترین نحو ممکن اجرائی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سبزوار شهر پایلوت اقدامات بازآفرینی پایدار شهری در کشور است اظهار داشت: نتایج اقدامات ستاد سبزوار در همایش سکونت گاه های غیر رسمی آسیا اقیانوسیه که در سال ۲۰۱۷ به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود ارائه خواهد شد.

IMG_2328

طالبی با اشاره به اینکه حدود ۳۳۰ هکتار از  وسعت شهر سبزوار با حدود ۵۰ هزار نفر  جمعیت با معضل حاشیه نشینی مواجه هستند گفت: طی برنامه اقدام تدوین شده محله های هدف عیدگاه بالا، عیدگاه میانی و عیدگاه پائین و نیز محله نیروگاه با ۲۱۰ هکتار وسعت و ۴۰ هزار جمعیت توانمند خواهند شد.

شهردار سبزوار همچنین اظهار داشت:  ۱۰۹ برنامه اقدام در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و اشتغال، کالبدی و امنیتی توسط ۳۹ دستگاه دولتی و عمومی در مدت ۳ سال پیش بینی شده که با اجرای این برنامه ها شاخص های هرنشینی در این محلات به حد مطلوب و متوسط رسیده و به مناطق توانمند شهر ملحق خواهند شد.

طالبی به افتتاح و کلنگ زنی ۲۶ پروژه در نخستین روز همایش در محله های هدف اشاره کرد و گفت: اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان برای این پروژه ها برآورد شده که از محل اعتبارات ملی، استانی، شهرستانی، خیران و بخش خصوصی تامین خواهد شد.

این همایش با همکاری سه جانبه انجمن مددکاران اجتماعی ایران، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و شهردای سبزوار برگزار شد و برخی از اعضای هیات مدیره انجمن، کلیه مسئولین شهرستان سبزوار که مرتبط با سند ملی بازآفرینی و برخی از مسئولین ملی و استانی حضور داشتند.