هشدار رییس انجمن مددکاران اجتماعی : شیوع مجدد مصرف مشروبات الکلی

هشدار رییس انجمن مددکاران اجتماعی : شیوع مجدد مصرف مشروبات الکلی
آسیب‌ها – ایسنا نوشت:رییس انجمن مددکاران اجتماعی با اعلام هشدار نسبت به بازپدید مجدد مصرف مشروبات الکلی گفت: اعتیاد به مشروبات الکلی به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی بازپدید مجددا شیوع یافته است.

حسن موسوی چلک با اشاره به آمارهای منتشر شده توسط مسئولان مرتبط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آمارهای مراجع انتظامی اظهار کرد: این در حالی است که مشروبات کشف شده در خوشبینانه ترین حالت ممکن ۲۰ تا ۳۰ درصد مشروبات موجود در کشور را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: شیوع سوء مصرف مشروبات الکلی،‌ گرایش به مواد مخدر صنعتی ویژه حامل این پیام است که مردم برای شاد بودن لحظه‌ای و مقطعی از هر فرصتی صر نظر از تاثیرات مخرب آن استفاده می‌کنند.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی در ادامه عنوان کرد: مصرف مشروبات الکلی هم یکی از اقداماتی است که برخی افراد برای شاد بودن به قسمت آن گرایش پیدا کرده‌اند و این در حالی است که شرب خمر حرام است. تغییر مسیر سوء مصرف الکل به سمت جوانان نگرانی ایجاد می‌کند.

چلک در ادامه گفت: شیوع سوء مصرف الکل و مواد مخدر صنعتی در جامعه‌ای مانند جامعه ما که از سلامت روانی و اجتماعی بالاتری برخوردار است تاثیرات مخرب تری دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: لازم است با زبانی که برای جوانان پذیرفتنی باشد در زمینه تاثیرات مخرب الکل اطلاع‌رسانی شود چرا که در غیر این صورت سوء مصرف الکل هم مانند شیشه و مواد مخدر صنعتی تبدیل به بحران اجتماعی می‌شود.