همایش منطقه‌ای درمان اختلالات شخصیتی

اختلال هویت جنسی
اختلال هویت جنسی

همایش منطقه‌ای تخصصی آموزشی تشخیص و درمان اختلالات شخصیتی امروز در استان کرمانشاه به‌مدت دو روز و با حضور روانشناسانی از ۱۶ استان کشور برگزار شد.
خبرگزاری فارس: همایش منطقه‌ای درمان اختلالات شخصیتی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: تعداد بیماران TS در کشور در حال افزایش است و علت این موضوع قابل نقد و بررسی است.

به گفته عبدالرضا میرزاییان، این موضوع یکی از چالش‌های پیش‌روی همکاران ما در استان‌هاست که در این نشست به آن خواهند پرداخت.

میرزاییان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی همواره در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها پیش‌قدم بوده، تاکید کرد: وظیفه ما آگاه‌سازی در رده‌های مختلف از جمله مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مهاجرت به شهرها و حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد و بیکاری را از زیرشاخه‌های تمام مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دانست.

این مسئول تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی را نمی‌توان در یک کلمه یا جمله خلاصه کرد و حتی شاید نتوان برای تمام آن‌ها برنامه‌ریزی کرد، اما باید در حد توان خود برای حل آن‌‌ها تلاش کرد.

میرزاییان با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها و مدیران ارگان‌ها باید به این مهم توجه کنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با توجه به اینکه با طیف وسیعی از اقشار جامعه سر و کار دارد، می‌تواند در این امر راه‌گشا باشد.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی تنها متولی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیست و باید نگاه مدیران استانی را عوض کرد تا با سازمان بهزیستی هم‌راستا باشند.

این مسئول بیان داشت: امکانات و اعتبارات موجود جوابگوی برنامه‌های درمان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حساسیت طرح اورژانس اجتماعی را سازمان بهزیستی مطرح کرده، اظهار داشت: در حال حاضر چهار شهرستان استان کرمانشاه مجهز به این سامانه هستند.

به گفته این مسئول، برگزاری دوره‌های آموزشی یکی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی است که در دفتر امور آسیب‌دیدگان معاونت اجتماعی انجام می‌شود.
منبع: خبرگزاری فارس