وام های ضروری کمیته امداد ۲۶ تا ۲۷ درصد افزایش می یابد

معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: میزان وام های ضروری این نهاد در سال آینده و پس از ابلاغ بودجه ۲۶ تا ۲۷ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، ˈداوود ترابˈ روز سه شنبه در حاشیه همایش حوزه اداری و مالی کمیته امداد که در سالن غدیر این نهاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود : میزان سرمایه وام جاری در سال ۹۱ ، یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون یک میلیون ۱۹۰ هزار فقره وام به نیازمندان واگذار شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: سقف وام های واگذار شده حدود یک تا سه میلیون تومان به هر نیازمند به استثنای محکومان و زندانیان بوده است و آنها از وام های بیشتری استفاده کرده اند.

این مقام مسوول در کمیته امداد خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز ۳۲۳ هزار فقره وام به افراد مددجو پرداخت شده است.

تراب در مورد تخصیص کامل بودجه سال جاری این نهاد یادآور شد: تاکنون حدود ۱۷ تا ۱۸درصد بودجه کمتیه امداد پرداخت نشده است.

وی رسیدگی به صورت های مالی کمیته امداد را از اولویت های کاری در شش ماهه دوم سال جاری معاونت اداری مالی این نهاد عنوان کرد و گفت : بر خلاف برخی تصورات ، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبر بر صورت های مالی کمیته امداد نظارت دارند.

معاون اداری مالی کمتیه امداد گسترش فناوری های نوین در این نهاد را از دیگر برنامه های آن در شش ماهه دوم سال جاری برشمرد.

تراب معتقد است که پرداخت وام قرض الحسنه در کمیته امداد دچار آسیب شده است و باید به نیازمندان واقعی و با تسهیلات لازم پرداخت شود.

وی با بیان اینکه کارمزد وام قرض الحسنه واقعی یک تا دو درصد است، تصریح کرد: کارمزدی که هم اکنون گرفته می شود بیش از مزد کار است و نباید این مساله رواج پیدا کند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

کدخبر: اجتمام ** ۱۷۸۸ **   ۱۵۶۸