نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد شهریورماه امسال برگزار می شود

نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، مطابق با برنامه چند سال اخیر این کنگره در هفته سوم شهریور ماه سال ۱۳۹۴ و از تاریخ ۱۹ الی ۲۱ شهریور مصادف با ۹ الی ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ در مرکز همایش های رازی برگزار می گردد.

روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران – بنابه اطلاعات وبسایت نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، این کنگره با بررسی ابعاد مختلف موضوع اعتیاد قصد دارد تا با گردهم آوردن پژوهشگران و علاقه‌مندان به این حوزه در قالب پانل‌های تخصصی با محوریت سیاستها و برنامه‌ها در کاهش تقاضا، کاهش آسیب، مصرف الکل و عوارض آن، رفتارهای اعتیادی، بیولوژی اعتیاد، ژنتیک و اپی‌ژنتیک، تشخیص و سنجش اعتیاد، مصرف الکل و عوارض آن، رواندرمانی‌های اعتیاد، رفتارهای جنسی در سوءمصرف مواد، فناوری‌های شناختی در طب، پرستاری و مددکاری، ارزیابی آزمایشگاهی و سنجش مواد محرک، مشکلات جسمی، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد، پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد، پیشگیری از اعتیاد، اعتیاد و مسائل قانونی، ابعاد شناختی اعتیاد، اعتیاد و ابعاد فرهنگی، درمان و بازتوانی در اعتیاد، اعتیاد در کودکان و نوجوانان، مسائل اجتماعی و اعتیاد، مداخلات شناختی در اختلالات اعتیادی، اعتیاد در گروه‌های خاص، اعتیاد و مسائل قانونی، اعتیاد و زنان به بحث و تبادل نظر و بررسی آخرین دستاوردهای این حوزه بپردازد.

این کنگره، ۱۸ شهریور ماه در سالن اصلی همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران افتتاح و جوایز سخنرانی و پوستر برتر ایزاما نیز در همین روز به برگزیدگان اهدا می‌شود.

جایزه طب اعتیاد ایزاما با هدف حمایت و تشویق محققان جوان زیر ۳۵ سال به انجام پژوهش در زمینه اعتیاد راه‌اندازی شده است. جوایز به خلاصه مقالات ارسال شده بر اساس بررسی‌های نهایی اهدا می‌شود و تمامی خلاصه مقالات پذیرفته شده در کنگره نیز نمایه خواهند شد.

مهلت ارسال خلاصه مقاله در این کنگره تا ۲۱ خرداد اعلام شده بود که به علت استقبال پژوهشگران تا پایان تیرماه سال جاری تمدید شد.

لازم به ذکر است که در این همایش پنلهای تخصصی با حضور بسیاری از اساتید مطرح داخلی و خارجی در حوزه های مختلف برگزار خواهد شد. یکی از این پنلهای با محوریت انجمن مددکاران اجتماعی ایران و با موضوع مددکاری اجتماعی در حوزه مواد مخدر و روانگردان برگزار می شود.

 

1434526010_poster-ax1 علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www.ascongress.ir مراجعه کنند.