پیام رئیس انجمن به مناسبت نوروز ۹۵

به نام خدایی که در همین نزدیکی است
« بهار، بهانه ایی برای افزایش مهربانی های اجتماعی »
خدا را شاکرم که توفیق داد تا یک بار دیگر در کنار شما عزیزان نوروز و بهار را تجربه کنم. بهاری که حامل پیام مودت و الفت، مهر و محبت، یکرنگی و سادگی، صفا و صمیمیت، نشاط و شادابی و تجلی اراده و عظمت الهی است. بیاییم بهار و نوروز را بهانه کنیم تا حال که نسیم الهی از جانب کوی یار در بوستان زندگی مان وزیدن می گیرد، روی دل در معرض لطفش قرار دهیم و جام درون از آلودگی ها پاک سازیم و از چهاردیواری نخوت و خودخواهی، غفلت و بی خبری، رخوت و سستی به در آییم و در زیر آسمان هدایت و ابرهای فیض از باران رحمت جان جهان، قدح گیریم و باور داشته باشیم که در نوروز نو کردن جامه ها، ستردن غبار از پیکر خانه ها و یا نشاندن سبزه در کاسه ها و بر کوزه ها، تنها استعاره و نمادی است از نوسازی جان در این بهار جهان.
در جهان امروزی بیش از گذشته نیاز به توجه به یکدیگر و پذیرش مسئولیت اجتماعی داریم تا احساس تنهایی در اجتماع انسانی نداشته باشیم:

pic36_www.jahaniha.com_1

بیا در کوچه باغ شهر احساس
شکست لاله را جدی بگیریم

اگر نیلوفری دیدیم زخمی
برای قلب پر دردش بمیریم

بیا در کوچه های تنگ غربت
برای هر غریبی سایه باشیم

بیا هر شب کنار نور یک شمع
به فکر پیچک همسایه باشیم

بیا در یک شب آرام و مهتاب
کمی هم صحبت یک « یاس » باشیم

بیا در خلوت افسانه ها مان
برای یک کبوتر دانه باشیم

اگر روزی پرستو بی پناهست
برای بالهایش لانه باشیم

بیا با یک نگاه آسمانی
ز درد یک ستاره کم نماییم

بیا هر وقت باران باز بارید
برای گل شدن آماده باشیم

(حیدرزاده)
اینک که عطر « یا مقلب القلوب » از میان طبیعت بهاری به مشام می رسد و « یا مدبر الیل» جلوه خود را بدین گونه نمایان ساخته است و « یا محول الحول» آغاز دیگری را نوید می دهد و بسوی « احسن الحال» عروج نموده، فرا رسیدن عید نوروز را به شما، همکاران ارجمند و خانواده محترم تبریک می گویم.با این امید که هر یک از ما در جامعه سفیر سلامت اجتماعی باشیم.( انشاء ا…)
سید حسن موسوی چلک
رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران
بهار ۹۵