گستردگی اعتیاد به الکل چقدر است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به متدین بودن جامعه و گسترده نبودن مصرف الکل، گفت: باید نسبت به میزان شیوع و تهدید هر آسیب اجتماعی، راهکار ارائه دهیم.

 سیاوش شهریور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا درباره راه‌اندازی اولین مرکز ترک الکل در کشور، افزود: هر آسیب اجتماعی قبل از اینکه جامعه ما را فتح کند ما باید برای درمان با آن اقدام کنیم، چراکه جامعه ما جامعه در حال گذر است و آسیب‌های زیادی آن را تهدید می‌کنند. البته ملت ما ملت متدینی هستند و اعتیاد به الکل اتفاقی گسترده نیست.

وی افزود: میزان اندک اعتیاد به الکل باید از طریق مراجع انتظامی، مراجع قضایی و اجتماعی پیگیری شود و حتی از بروز افزایش احتمالی آن نیز جلوگیری شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در خصوص اینکه آیا برای ترک اعتیاد الکل نیاز به افزایش مراکز وجود دارد یا خیر؟ گفت: دولت سعی می‌کند به تناسب شیوع و تهدید آسیب‌های اجتماعی راهکار ارائه دهد. به نظر من باید آمار را دید و اگر تقاضای بیشتری وجود دارد، نسبت به ایجاد مراکز جدید اقدام کرد.

شهریور همچنین درخصوص ساماندهی مراکز ترک اعتیاد گفت: به کمک شهرداری کمپ‌هایی را فعال می‌کنیم، البته سمن‌ها نیز وارد این حوزه می‌شوند. ستاد مبارزه با موادمخدر نیز در این خصوص همکاری زیادی دارد و اگر نیاز به افزایش باشد، حتما اعتبارات مربوط به آن را پیگیری می‌کنند.

وی درباره کنترل اعتیاد در کشور گفت: ائمه جمعه، فرمانداری‌ها، بخشداران، ادارات اجتماعی و شهرداران و گروه‌هایی که با امور اجتماعی سروکار دارند، همگی سعی در این دارند تا اعتیاد را کاهش دهند. همچنین کارگروه ویژه‌ای در استانداری با نام کارگروه اجتماعی وجود دارد که این مساله را با سه محور اصلی زیربنایی، مساله شناسی و مساله‌زدایی پیگیری می‌کند.

مبنع: ایسنا