آسیب‌های جامعه برای آگاه‌سازی از خطرات به اطلاع مردم برسد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل و آسیب‌های موجود در جامعه مانند موارد روان گردان و اثرات آن، باید از دایره محرمانه بودن خارج و مردم نسبت به آن‌ها، آگاه شوند تا خطرات آنها بر همگان آشکار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که پیش از ظهر امروز با مسئولان سازمان بهزیستی قم دیدار می‌کرد، با اشاره به ضرورت آگاهی مردم از آسیب‌های موجود در جامعه، اظهار کرد: باید دانش خانواده‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی، افزایش یابد و این مسئولیتی بوده که به دوش رسانه‌ها گذاشته شده است.

لاریجانی افزود: مسائل و آسیب‌های موجود در جامعه مانند موارد روان گردان و اثرات آن، باید از دایره محرمانه بودن خارج شود و مردم نسبت به آن‌ها، آگاه شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سخن نگفتن و پنهان کردن این مسائل و مشکلات، سبب فراگیری ناآگاهی در این زمینه شده و مشکلات فراوان بعدی را به دنبال می‌آورد.

وی تصریح کرد: مواد روانگردان و طلاق، دو آسیب اجتماعی مهم هستند که باید با آموزش همگانی و ارتقا سطح آگاهی مردم، از تاثیرات آن‌ها کاست.

لاریجانی با اشاره به وضعیت ویژه شهر قم، افزود: به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت، شهر قم چند فرهنگی شده و نیازمند ارائه آموزش‌های خاص و برنامه ریزی دقیق برای فرهنگ عمومی این شهر هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث تبلیغ ماده مخدر شیشه در بین بانوان به ویژه در آرایشگاه‌ها، بسیار خطرناک است و باید به مردم به ویژه جوانان و بانوان خطرات استفاده از این ماده گوشزد شود و این مهم با اطلاع رسانی در سطح ملی و استانی صورت می‌پذیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم