آغاز به کار خبرگزاری تخصصی بهزیستی

دکتر همایون هاشمی
دکتر همایون هاشمی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از رونمایی و آغاز به کار نخستین خبرگزاری تخصصی بهزیستی در حوزه اجتماعی خبر داد و گفت: طی ماه‌های آینده این خبرگزاری رسماً فعالیت خود را شروع خواهد کرد ضمن اینکه با تأمین اعتبارات مرحله بعدی توزیع بن به مددجویان آغاز خواهد شد.
خبرگزاری فارس: آغاز به کار خبرگزاری تخصصی بهزیستی

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی در ۷ ماهه گذشته از سال جاری اجرا شده است، اظهار داشت: توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها، اجرای برنامه‌های توانبخشی، توزیع بن‌های غیر نقدی بین مددجویان، افتتاح مراکز درمانی ویژه معتادان و … از جمله این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور درماه‌های باقی مانده سال ۹۲ برنامه‌هایی را در دستور کار دارد که این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف توانبخشی، حمایتی، پیشگیری و … است.

هاشمی بیان داشت: بهزیستی برنامه‌هایی را در حوزه توسعه شبکه آگاه سازی دارد که به زودی خبرگزاری رسمی سازمان بهزیستی کشور رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص ویژگی‌ها و مشخصات خبرگزاری رسمی سازمان بهزیستی کشور گفت: این خبرگزاری به صورت تخصصی به مسائل اجتماعی در سطح کشور می‌پردازد که با رونمایی و فعالیت این خبرگزاری می‌توان انتظار کاهش آسیب‌های اجتماعی را در سطح کشور داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: انتشار و توزیع دومین سری کتاب‌های سبک زندگی در دستور کار سازمان زندگی قرار دارد که به زودی ۱۵ جلد کتاب برای گروه سنی مختلف (مردان، زنان، کودکان، نوجوانان) توزیع خواهد شد.

هاشمی بیان داشت: در حوزه خدمات توانبخشی در سال جاری تحولات خوبی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به تجهیز لوازم و ملزومات توانبخشی در استان‌های مختلف اشاره کرد به طوریکه این طرح تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: سازمان اعتبار خوبی را برای تأمین لوازم کمک توانبخشی از جمله ویلچر، واکر، عصا و … پیش‌بینی کرده است که این اعتبارات در مقاطع مختلف پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در بحث پیشگیری نیز بنا داریم کمپ‌ها را از نظر کیفی ارتقا دهیم  و این در حالی است که هم‌اکنون ۶۴۰ کمپ استاندارد در سطح کشور فعال هستند.

هاشمی با اشاره به بازنگری و بازدید بازرسان سازمان بهزیستی کشور از تمامی کمپ‌های تحت پوشش این سازمان گفت: این طرح به زودی کلید خواهد خورد و بنا داریم معایب و مشکلات کمپ‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در حال حاضر دو مرکز درمانی ویژه افراد وابسته به مواد صنعتی (شیشه) داریم که به زودی مراکز جدیدی به این دو مرکز اضافه خواهند شد.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور نخستین دستگاه‌هایی است که در بحث حمایتی از معتادان بهبود یافته ورود پیدا کرده است و در این زمینه تسهیلات خوبی را نیز به این افراد داده است.

هاشمی به واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته اشاره کرد و گفت: معتادان بهبود یافته و واجد شرایط باشند می‌توانند از تسهیلات ویژه این سازمان استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که اگر معتادی نتواند هزینه درمان در کمپ را بپردازد چه اقدامی را باید جهت درمان انجام دهد، گفت: این افراد می‌توانند به بهزیستی استان‌ها مراجعه و با هماهنگی مددکاران بهزیستی بدون پرداخت هزینه‌ای از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

هاشمی در ادامه به اجرای مراحل بعدی کارزار رسانه‌ای شیشه در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: این طرح در حال حاضر با همکاری شهرداری اجرا می‌شود که نتایج خوبی را در بر داشته است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه عاملی باعث شده که طرح آفتاب، نیمه کار رها شد؟گفت: به دلایل ترافیک کاری این طرح در چند ماه گذشته اجرا نشده است و قطعا تا پایان سال جاری در استان‌های باقیمانده اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بهزیستی در دولت جدید برنامه‌های خوبی را برای اجرا در استان‌های مختلف تدوین کرده است که این برنامه‌ها در راستای تقویت معیشت افراد تحت پوشش و توانمند سازی آنها است.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: به‌زودی مرحله جدید توزیع بن‌های غیر نقدی به مددجویان آغاز خواهد شد.
منبع: خبرگزاری فارس