اعلام آمادگی مددکاران اجتماعی برای بازتوانی خانواده های زلزله زده کرمانشاه

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی از آمادگی مددکاران برای بازتوانی اجتماعی خانواده ای بازمانده و حادثه دیده زلزله زده خبر داد.

2633557

سید حسن موسوی چلک در گفتگو با خبرنگار مهر، بر ضرورت حمایت اجتماعی از افراد آسیب دیده در حادثه زلزله استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: وقوع حوادث و بلایایی طبیعی در جهان اجتناب ناپذیر است به گونه ای که از گذشته وجود داشته و در آینده هم (به دلیل غیرقابل پیشگیری بودن بسیاری از این حوادث) به وقوع خواهد پیوست، یکی از حوادث در استان کرمانشاه بوقوع پیوست که دل همه ایرانی ها و حتی غیر ایرانی اما استان دوست را لرزاند که از طرف انجمن مددکاران اجتماعی ایران این مصیبت را به همه بازماندگان تسلیت گفته برای مصدومین هم شفای عاجل را از خداوند منان خواهانم.

وی افزود: در چنین شرایطی ارایه خدمات مختلف از جمله امداد و نجات ، خدمات درمانی و…، بیش از بقیه خدمات مورد توجه قرار می گیرد که در جای خود اهمیت هم دارند اما ارایه خدمات در ابعاد روانی و مددکاری اجتماعی هم در این نوع حوادث از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که نباید از آن ها غفلت کرد . گر چه در چند سال اخیر توجه به این ابعاد هم بیشتر شده اما امداد و نجات و اسکان موقت و ارایه خدمات درمانی نباید پایان کار محسوب شود. در این راستا انتظار می رود که از ظرفیت مددکاران اجتماعی برای بازتوانی اجتماعی خانواده های بازمانده و حادثه دیده و ارایه کنندگان خدمات و امداد رسانان استفاده بهینه شود .

موسوی چلک ادامه داد: اعضای انجمن مددکاران اجتماعی ایران براساس منشور اخلاقی و حرفه ای و همچنین براساس وظیفه انسانی و ایرانی آمادگی خود را جهت ارایه خدمات مددکاری اجتماعی در استان کرمانشاه اعلام می دارد.

وی گفت: گر چه در حال حاضر اعضای انجمن ساکن در استان در منطقه حضور دارند ولی در صورت نیاز به اعزام مددکاران اجتماعی بیشتر اقدام خواهد شد که در این زمینه با مسئولین مرتبط در سطوح ملی و استانی مکاتبه شده تا با هماهنگی و برنامه ریزی شده این اقدام انجام شود.