آموزش مهارت‌های زندگی، حلقه گم شده فعالیت‌های اجتماعی در زمینه مبارزه با مواد مخدر

مواد مخدر
مواد مخدر

رییس کمیته اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد سورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: رنجش درونی افراد و بویژه جوانان از محیط اطراف خود و لذت جویی دو عامل مهم برای گرایش افراد به اعتیاد است.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، عطاءلله رحمانی آبیدر ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی روسای کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: در گیر کردن آحاد مردم در راستای مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است، چراکه ریشه‌های عمومی زیادی برای گرایش به اعتیاد وجود دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم در ساختارهای اجتماعی وارد شویم، آموزش مهارت‌های زندگی حلقه گم شده فعالیت‌های اجتماعی در زمینه مبارزه با مواد مخدر است و باید در این زمینه قوی عمل کنیم.

رییس کمیته اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد شورای مبارزه مواد مخدر استان کردستان بیان کرد: قوی عمل کردن و برنامه ریزی مناسب در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی نگرانی‌ها و گرایش به لذت‌های مقطعی را کاهش خواهد داد.

به گفته وی، حمایت‌های مناسبی برای آموزش مهارت‌های زندگی از سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفته و در این راستا فعالیت در حاشیه شهر‌ها نیز در اولویت قرار دارد.

وی اعلام کرد: صدا و سیما از ابزار‌های تاثیر‌گذاری است که در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیر گذار بوده و اقدامات نامناسبی در یک سال گذشته در صدا و سیمای استان به انجام رسیده است.

رحمانی آبیدر تصریح کرد: رسانه‌های دیگر استان نیز مطالب خوب و مطلوبی را ارائه داده‌اند و با توجه به حساسیت کار و موضوع کافی نبوده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از اقشار جامعه آگاهی کاملی از مواد مخدر ندارند و مشروبات الکلی را به عنوان مواد مخدر به حساب نمی‌آورند که این عامل ایجاد خود باوری کاذب در افراد مصرف کننده الکل شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته چند تن از شهروندان سنندجی به دلیل مصرف مواد مخدر در استان کردستان فوت شدند، خاطرنشان کرد: دیدگاه مردم در مورد سیگار، قلیان و مشروب مناسب نبوده و بازدارنده نیست.

وی یادآور شد: انجمن نیکوتینی‌ها و الکلی‌های گمنام نیز در استان کردستان فعال شده است و جلسات هرکدام از آنها دو روز در هفته برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا