آموزش مهارت های فنی و حرفه ای بزهکاری در جامعه را کاهش می دهد

محمد جهانتیغی
محمد جهانتیغی

زاهدان-خبرگزاری مهر: مدیر کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: مهارت آموزی و ارایه آموزش های فنی و حرفه ای نقش موثری در کاهش جرم و بزهکاری در سطح جامعه دارد.

محمد جهانتیغی در گفتگو با مهر با بیان اینکه این اداره کل در راستای توانمند سازی آسیب دیدگان اجتماعی دوره های متعددی را برگزار کرده است اظهار داشت: در همین راستا در سال ۱۳۹۰ تعداد ۱۶۰۰ نفر از اقشار اسیب پذیر در مناطق حاشیه شهر زاهدان به صورت رایگان آموزش های مهارت آموزی را فرا گرفته اند.

وی گفت: در سال گذشته نیز این طرح با جدیت بیشتری دنبال شده است و آمار آموزش دیدگان در مناطق حاشیه با بیش از ۴۰ درصد رشد به رقم ۲۳۰۰ نفر رسید.

جهانتیغی افزود: در راستای اجرای سیاست توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی از طریق آموزش های مهارتی و ایجاد آمادگی در زندانیان برای بازگشت به جامعه نسبت به آموزش ۲هزار و ۲۶۲ نفر دوره در قالب ۶۰۰ هزار و ۸۱۹ نفر ساعت در زندان های استان اقدام شده است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد ۲ مرکز مستقل و به صورت ثابت در زندان های زاهدان و زابل کار مهارت آموزی به مددجویان را بر عهده دارند.

جهانتیغی با اشاره به ضرورت توسعه آموزهای فنی و حرفه ای در ندامتگاه ها بیان داشت: یادگیری آموزش های فنی و مهارتی برای مددجویان علاوه برایجاد شرایط اشتغال، موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان شده و علاوه برکاهش امار بزهکاری در بازگشت مؤثر آنان به جامعه تأثیر بسزایی دارد .

وی اظهار داشت: در حال حاضر یک شیفت از فعالیت های مرکز شهدای وحدت زاهدان در مناطق حاشیه شهر زاهدان به آموزش های مهارتی و توانمند سازی اسیب دیدگان اجتماعی اختصاص داده شده است و پیشنهاد شده است به منظور ارایه آموزش در شهر های دارای جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر نیز آموزش های فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر