آیین نکوداشت واعظ مهدوی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر تهران + تصاویر بخش اول

مددکاران اجتماعی، آیین نکوداشت یکی دیگر از پیشگامان سلامت اجتماعی را برگزار کردند.

در هفتمین برنامه از مجموعه آیینهای نکوداشت پیشگامان مددکاری اجتماعی و سلامت اجتماعی، عصر امروز، دوشنبه ۱۹ آذرماه ۹۷ آیین نکوداشت یکی از موثرترین اساتید دانشگاه و یکی از مدیران برتر در حوزه سلامت اجتماعی با همت انجمن مددکاران اجتماعی ایران و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به اجرا درآمد.

در این گردهمایی که در تالار بزرگ ایوان شمس در تهران برگزار شد، علاوه بر مددکاران اجتماعی، جمع کثیری از مسئولین و مدیران ملی نیز حضور داشتند از جمله: دکتر حناچی، شهردار تهران و برخی از اعضای شورای شهر تهران، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برخی مدیران ارشد هلال احمر،  و بسیاری از اساتید شناخته شده حوزه اجتماعی، فرهنگی و ادبی کشور.

موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران و دبیر این مراسم، در ابتدای برنامه ضمن سپاس از دکتر واعظ مهدوی برای همه تلاشهای ایشان برای ارتقاء شاخصهای سلامت اجتماعی در ایران عنوان کرد، این آیین نکوداشت فقط تشکر از یک فرد نیست بلکه برجسته کردن یک سنت نیکو و نمادی از پاسداشت زحمات یک انسانی موثر و خیرخواه است که همه عمر خود را در راه بهبود کیفیت زندگی مردم در سطوح مختلف تلاش کرده است و مددکاران اجتماعی ایران این را برای خود مغتنم می شمارند که مقام افرادی که در این مسیر همت گماشته اند را در زمان حیاتشان یادآوری کند.

وی افزود: انجمن پیش از این از مددکاران اجتماعی و برخی از چهره های بزرگی که در بخشهای مختلف سلامت اجتماعی در کشور اقدامات بزرگ و بنیادین انجام داده اند تقدیر کرده و باور دارد که والا نگاه داشتن مقام افرادی که خالصانه و عالمانه در این مسیر کوشش می کنند قدم بزرگ و مهمی برای توسعه اخلاق اجتماعی و مهربانی اجتماعی در جامعه است.

در ادامه هر یک از همکاران سابق و برخی از دانشجویانشان به بیان بخشی از اقدامات بزرگی که دکتر واعظ مهدوی در دوران مختلف فعالیت اجرایی و علمی صورت داده اند پرداختند. از جمله مجید فراهانی عضو شورای شهر به تأثیرگذاری بنیادین دکتر واعظ مهدوی در نهادینه کردن مفهوم عدالت در شهرداری تهران اشاره کرد و اذعان داشت: هر کجا بحث عدالت در شهر است؛ مهم ترین مرجع کار پژوهشی فعالیتی است که ایشان انجام داده اند. امکان ندارد مطالبات مردم در خصوص مدیریت شهری را احصا کنید اما رد پای آقای مهدوی وجود نداشته باشد.

پیروز حناچی شهردار جدید تهران نیز در سخنان خود تصریح کرد: با کسانی مشورت کنیم که افق دید بلندی دارند. ارتباط بنده با آقای مهدوی در جلسات دولت بوده اما از افق دید ایشان همیشه لذت میبردم. من به سهم خودم از ایشان تشکر می کنم و آرزو می کنم خداوند عاقبت ما و ایشان را در این مسیر خیر قرار بدهد.

دکتر حسین فکرآزاد نیز با بیان خاطراتی از دکتر واعظ مهدوی از ایشان به عنوان یکی از افراد اخلاقمدار و دانشمند یاد کرد و حضور ایشان در دانشگاه را غنیمتی برای اساتید هر دانشگاهی عنوان نمود.

ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ضمن تشکر از انجمن مددکاران اجتماعی ایران برای ایجاد این فضای ارزشمند افزود: قدر آدم های خوب را بدانیم و به جامعه معرفی کنیم؛ چرا آدم های خوب را نمی بینیم؟ جامعه بداند که چه قهرمانانی داریم؛ ولی نگذاشتیم کسی کس باشد.

احمد مسجدجامعی هم با تقدیر از این اقدام انجمن مددکاران اجتماعی ایران به بخشی از اقدامات مهمی که با حضور دکتر واعظ در سازمانهای مختلف اعم از مدیریت شهری، بیمه و بخشهای مختلف سلامت و رفاه اجتماعی از واعظ مهدوی به عنوان یکی از سردمداران حوزه عدالت اجتماعی یاد کرد.

در انتهای این گردهمایی لوح تقدیر و هدایایی از حاضرین به ایشان تقدیم شد. رونمایی از تمبر یادبود و اعطای نشان سلامت اجتماعی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

پیش از نکوداشت اساتید مددکاری اجتماعی آقایان سام آرام، حسینی حاجی بکنده، آقابخشی، فکرآزاد، بابایی، رمضانلو (به صورت مشترک) و دکتر محمد کمالی برگزار شده بود و این هفتمین برنامه از مجموعه مراسم آیین نکوداشت بود.

دکتر محمدرضا واعظ مهدوی استاد دانشگاه شاهد و متخصص حوزه عدالت در سلامت علاوه بر مدیریت در سازمانهای مختلف از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری تهران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بیمه سلامت و بسیاری ارگانهای دولتی دیگر یکی از پژوهشگران برجسته حوزه رفاه و عدالت اجتماعی بوده و سالها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تدریس کرده است.

انجمن مددکاران اجتماعی ایران برای این استاد بزرگوار آرزوی توفیق، عزت و سربلندی می نماید.

گزارش تصویری :