ابلاغیه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیرامون مناسب سازی محیط شهری

مناسب سازی محیط برای جانبازان معلولان
مناسب سازی محیط برای جانبازان معلولان

به گزارش بشرا به نقل از اداره کل مناسب سازی بنیاد، مهندس زریبافان در ابلاغیه ای به مدیران کل تابعه در سراسر کشور، پیگیری حقوق ایثارگران در حوزه مناسب سازی محیط شهری را مورد تأکید قرار داده و دست یابی به شهر بدون مانع را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش نهادن و تکریم ایثارگران، مهم و ضروری دانست.

در این ابلاغیه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر پیگیری برگزاری جلسات ستاد ملی هماهنگی مناسب سازی اماکن عمومی و محیط شهری از استانداری ها و فرمانداری ها و با هماهنگی سازمان بهزیستی تأکید کرده است.

از دیگر موارد ابلاغیه مورد نظر، توجه ویژه به فرهنگ سازی و پرداختن به موضوع اطلاع رسانی در جامعه به منظور ارتقاء سطح آگاهی عمومی نسبت به موضوع مناسب سازی برای این عزیزان بوده است.

گفتنی است در این ابلاغیه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رایزنی مستمر با سایر دستگاه های دست اندرکار مناسب سازی نظیر شوراهای اسلامی، شهرداری ها و مراکز فرهنگی و ترغیب آنان به این امر خطیر را به عنوان راهکارهای نیل به موضوع ابلاغیه بیان کرده است.

همچنین معاونت عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران در مکاتبه ای با کمیسیون فنی سازمان و روش های بانکها، موضوع مناسب سازی محیط بانکها برای استفاده جانبازان و معلولان را مورد پیگیری قرار داد.

این مکاتبه به منظور به روز نمودن اطلاعات مناسب سازی در بانکها و شعب آنان در سراسر کشور و دستگاههای خودپرداز مناسب سازی شده برای استفاده جانبازان و معلولان جهت اطلاع رسانی به این عزیزان صورت پذیرفته است.

گفتنی است دبیرخانه کمیسیون مزبور در سال گذشته نیز فهرستی از شعب بانکها که در آنها موضوع مناسب سازی رعایت شده است، ارائه کرده بود.

منبع: تارنمای بنیاد شهید و امور ایثارگران ۹۱/۱۲/۶