ابلاغ آیین‏نامه جدید ارائه خدمات فوریت‏های اجتماعی بهزیستی

علیرضا ایزد پور
علیرضا ایزد پور

جانشین مدیرکل بهزیستی استان سمنان از ابلاغ آیین‏نامه جدید ارائه خدمات فوریت‏های اجتماعی بهزیستی خبر داد و گفت: اورژانس اجتماعی ارائه کننده خدمات مهم تخصصی و در دسترس اورژانسی به آسیب‌دیدگان اجتماعی است.
خبرگزاری فارس: ابلاغ آیین‏نامه جدید ارائه خدمات فوریت‏های اجتماعی بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور با اشاره به ابلاغ آیین‏نامه جدید ارائه خدمات فوریت‏های اجتماعی بهزیستی از سوی دولت خاطرنشان کرد: در این آیین‏نامه وظایف دستگاه‌های مختلف برای کمک به ارائه هرچه بهتر فوریت‌های اجتماعی مشخص شده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مختلف باید در چارچوب این آیین‏نامه جدید برای تحقق اهداف فوریت‌های اجتماعی با بهزیستی همکاری کنند.

جانشین مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه فوریت‏های اجتماعی خدمات تخصصی به‏موقع و در دسترس که به صورت شبانه‌روزی و رایگان است را شامل می‌شود، اذعان داشت: خشونت‌دیدگان خانگی مانند کودک، همسر یا سالمند آزار دیده، افرادی که خودکشی کردند یا به آن اقدام کرده‌اند، دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی و … بخشی از دریافت‌کنندگان خدمات فوریت‏های اجتماعی بهزیستی هستند.

ایزدپور، شناسایی مناطق و کانون‏های آسیب‌زا و آسیب‏های شایع، تقویت مداخله‌های اجتماعی و روانی، مداخله در بحران‏های فردی و اجتماعی، تسهیل دسترسی و توانمندسازی دریافت‌کنندگان خدمات، انجام پیگیری‌های پس از ترخیص از سوی مددکاری اجتماعی و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم در مورد پایگاه تلفنی ۱۲۳ را بخشی از وظایف مراکز فوریت‏های اجتماعی بهزیستی عنوان کرد.

وی بیان داشت: مرکز مداخله در بحران یا اورژانس اجتماعی ۱۲۳ هم‏اکنون در شهرهای سمنان، شاهرود و گرمسار فعال است و در شهر دامغان نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

جانشین مدیرکل بهزیستی استان سمنان در پایان با اشاره به اینکه طلاق از آسیب‏های اجتماعی قابل توجه امروز کشور است، زوجین متقاضی طلاق و افراد در معرض طلاق را از خدمات‌گیرندگان فوریت‏های اجتماعی بهزیستی دانست.
منبع: خبرگزاری فارس