اتوبوس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گیلان راه‌اندازی شد

آسیب های اجتماعی
آسیب های اجتماعی

مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی گیلان گفت: اتوبوس سیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به منظور مشاوره روستائیان در بازارهای محلی گیلان راه‌اندازی شده است.
خبرگزاری فارس: اتوبوس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گیلان راه‌اندازی شد

زهرا رشیدی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به توسعه روزافزون تکنولوژی در جامعه اظهار کرد: تکنولوژی امکانات رفاهی برای افراد به وجود آورده اما در کنار آن مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی مواد مخدر صنعتی را از جمله مشکلات تکنولوژی برای جامعه عنوان کرد و افزود: بسیاری از والدین از مشکلات مواد مخدر آشنایی ندارند.

رشیدی‌نژاد خواستار آموزش پیشگیری از اعتیاد از دوران کودکی شد و تصریح کرد: آموزش از کودکی در کاهش بلای خانمان‌سوز اعتیاد تاثیرگذار است.

مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی گیلان تهیه و توزیع مواد مخدر را در راستای جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: اعتیاد عامل تاثیرگذار در رشد فرزندان است.

وی با بیان اینکه سازمان مردم‌نهاد مذکور با وجود تفاوت‌های تحصیلی و فرهنگی در مناطق مختلف به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مسئولان همکاری می‌کند، بیان کرد: ۱۱ مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرهای لاهیجان، لنگرود، صومعه‌سرا، رشت و … در گیلان راه‌اندازی شده است.

رشیدی‌نژاد به راه‌اندازی ۳۰۰ مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: مراکز مذکور در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با آموزش رایگان در محل کار، دانشگاه و محل‌های آسیب‌پذیر فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی گیلان با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰ کارگاه فرزندآوری پیش از ازدواج در استان، یادآور شد: ارتباط موثر بین والدین و فرزندان و آموزش پیشگیری اولیه اعتیاد از جمله فعالیت‌های مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی برگزاری همایش ترویج خانواده موفق با همکاری سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی را از دیگر فعالیت‌های جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی گیلان برشمرد و اظهار کرد: طرح اتوبوس سیار همراه با روان‌شناس و مشاوران در بازارهای محلی استان راه‌اندازی شده است.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: اتوبوس مذکور با حضور در بازارهای محلی به روستائیان مشاوره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را ارائه می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس