اخبار همایش: در مطالبه‌گری‌ها “خانواده” را فراموش نکنیم

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: اگرچه در برنامه ششم توسعه در بندی به خانواده پرداخته شده است ولی لازم است پیوست خانواده جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، سید حسن موسوی چلک در همایش ملی سیاست‌گذاری اجتماعی در حوزه خانواده که امروز در پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، افزود: لازم است سیاست‌های مربوط به خانواده را نشر و در برنامه‌ها مدنظر قرار دهیم و در مطالبه‌گری‌ها خانواده را فراموش نکنیم، چراکه در صورت برخورداری خانواده از سلامت، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت. در دین ما نیز به سیاست اجتماعی خانواده اشاره شده است و لازم است این سیاست‌ها بازگو شود.

موسوی-چلک-2

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش دکتر امید ضرغام رییس پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ضعیت این دانشگاه اظهار کرد: بیش از ۲۰۰۰ دانشجو در ۵۵ رشته مقطع دکترا، ۴۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۵ رشته در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند. علاوه بر آموزش‌های کلاسیک دانشگاهی، آموزش‌های تخصصی آزاد در دوره‌های کوتاه مدت و میان مدت به منظور ایجاد پیوند میان تحصیلات دانشگاهی و محیط کار را برگزار می‌کنیم.  همچنین از سال جاری لازم است دانشجویان کارشناسی ارشد دست کم طی ۲۰ ساعت یک دوره مهارتی را طی کنند.

رییس پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه گفت: ارتباط با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی از جمله وظایف این پردیس است و کارگاه‌ها و دوره‌هایی را با کمک دانشگاه‌های خارجی برگزار می‌کنیم.

ضرغام در پایان گفت: توسعه آموزش‌های مجازی برنامه‌ریزی شده است و از مهرماه برگزاری آنها را آغاز کرده‌ایم.