اختصاص حق رای برای تشکل های فعال در آسیب های اجتماعی

علی ربیعی در حاشیه مراسم نشست صمیمی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: از این پس این تشکل ها می توانند با حضور در مراجع تصمیم گیری ضمن نظارت بر فعالیت های سازمان بهزیستی از حق رای خود نیز برای سیاستگذاری های جدید استفاده کنند.
وی با بیان اینکه این تصمیم نیاز به قانون ندارد از صدور آئین نامه ای داخلی در این خصوص خبر داد و افزود: در این آئین نامه تلاش شده است سهم نهادهای مدنی در تصمیم گیری ها در حوزه کودکان ، سالمندی ، اعتیاد و سایر اسیب های اجتماعی افزایش یابد .
وزیر تعاون همچنین به ناچیز بودن نقش شرکای اجتماعی در هیئت امنای صندوق های بیمه ای از جمله فولاد، بازنشستگی کشوری ، تامین اجتماعی و بیمه روستائیان اشاره کرد و آن را شایسته بازنشستگان تحت پوشش این صندوق ها ندانست .
ربیعی تعداد هیئت امنای این صندوق ها را ۹ نفر شامل نمایندگان دولت ۶ نفر و شرکای اجتماعی ۳ نفر برشمرد و گفت : براساس لایحه وظایف و اختیارات وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است مقرر شد تعداد شرکای اجتماعی در هیئت امنای صندوق های بیمه ای با دولت برابر شود .
وی با ابراز امیدواری از اینکه این لایحه هرچه سریعتر امضا شود تاکید کرد : این رویکرد می تواند نقش شرکای اجتماعی را در مراکز تصمیم گیری به میزان قابل توجهی افزایش دهد.