ارائه خدمات تخصصی توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی

اورژانس اجتماعی
اورژانس اجتماعی

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی از تداوم ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان اجتماعی در مراکز سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: ارائه خدمات تخصصی توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی

زرین‌تاج علیزادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در راستای جلوگیری و رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، معاونت امور اجتماعی دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی خدمات سیار اورژانس اجتماعی را با رویکردهای به موقع بودن، تخصصی بودن و در دسترس بودن به اقشار آسیب‌پذیر جامعه ارائه می‌دهد.

وی یکی از راه‌های اجرایی شدن سرعت، تخصص و دسترسی عموم را فراهم آوردن زمینه‌ برای ارائه خدمات سیار مبتنی بر جامعه اعلام کرد و افزود: در این راستا دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی برنامه خدمات اجتماعی سیار را تدوین کرده تا علاوه بر شناسایی به موقع افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، مداخلات لازم را در خارج از مراکز ثابت خدمات اجتماعی به افراد ارائه دهد.

علیزادگان اطلاع‌رسانی در زمینه برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان بهزیستی و پوشش دادن فعالیت‌های سایر مراکز دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی را از اهم اهداف بهزیستی در زمینه ارائه خدمات سیار اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: شناسایی مناطق و کانون‌های آسیب‌زا و ارائه خدمات اجتماعی به موقع، با در دسترس قراردادن خدمات اجتماعی و خدمات اورژانسی به افرادی که به مراکز ذیربط دسترسی ندارند را از دیگر اهداف بهزیستی در راه‌اندازی این مراکز سیار برشمرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی کودکان آزاردیده، زوجین متقاضی طلاق، کودکان کار و خیابانی، زنان آسیب‌دیده اجتماعی، افراد فراری، افراد دارای اختلال هویت جنسی، افراد دارای اختلافات خانوادگی حاد و افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند را از جامعه هدف این خدمات سیار بهزیستی عنوان کرد.

علیزادگان خاطرنشان کرد: نیروهای متخصص مددکار اجتماعی و روان شناس به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب هستند.

وی کودک‌آزاری و مشکلات خانوادگی را از مهم‌ترین علل مراجعات افراد به این مراکز در استان اعلام کرد.

علیزادگان به برخی اقدامات انجام شده در این مراکز در استان اشاره کرد و گفت: در این مراکز خدمات سرپایی مددکاری اجتماعی از قبیل بررسی نوع حمایت‌های اولیه مددکاری و چگونگی ارائه خدمات و ارجاع آنها به مراکز ذیربط، مصاحبه اولیه روانشناسی سرپایی و ارجاع به مراکز فعال ذیربط و اطلاع‌رسانی در ارتباط با برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان با توزیع جزوات آموزشی راجع به آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های مقابله‌ای مربوطه به افراد ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس