ازدواج کودکان زیر ده سال در سه ماهه نخست ۱۳۹۱

 ازدواج ۱۸۰۵کودک زیر ۱۵ سال در ۳ ماه نخست امسال
ارسال‌کننده : mearaj cybers در : ۱۲/۵/۹۱ ۲:۲۸ عصر

پایگاه اطلاع رسانی کمیته رصد آسیبهای نوپدید اجتماعی ایران: بنابر اظهارات مدیرکل آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال بنابر اظهارات مدیرکل آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال ازدواج‌ کودکان زیر ۱۰ سال در کشور پس از مراجعه به دادگاه و طی کردن فرایند قانونی و با اخذ مجوز از دادگاه به ثبت می‌رسد.
علی اکبر محزون با بیان اینکه آمار ازدواج‌های کودکان زیر ۱۰ سال در کشور با آمار ازدواج‌های افراد کمتر از ۱۵ سال تجمیع شده است، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سازمان ثبت احوال تنها آمار ازدواج‌هایی را که زیر سن قانونی یعنی ۱۵ سال انجام می‌شود را در دست دارد والبته این ازدواج‌ها با مجوز دادگاه به ثبت می‌رسد.
وی افزود: در سال گذشته ۷۴۴۰ ازدواج در سنین کمتر از ۱۵ سالگی در کشور رخ داده که این رقم برای سه ماهه نخست امسال ۱۸۰۵ ازدواج است.
مدیرکل آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در ادامه با بیان اینکه ازدواج‌های زیر ۱۵ سال فرایندی را بر اساس مراحل قانونی طی می‌کند، عنوان کرد: این ازدواج‌ها در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق سازمان ثبت اسناد به ثبت رسیده و سپس طبق قانون یک نسخه از اعلامیه ازدواج به سازمان ثبت احوال منعکس می‌شود.
محزون در خاتمه تاکید کرد: اگر ازدواج زیر ۱۰ سالی انجام شود، مسلما فرایند قانونی خود را طی کرده است و سازمان ثبت احوال تنها به عنوان آخرین حلقه زنجیره‌ای که باید اعلامیه ازدواج و طلاق را به ثبت برساند این اقدام را انجام می‌دهد.

 

ککانون کلینیک های مددکاری اجتماعی کشور