از همه جهان خواستیم به پویش “خوش خبر هستم” ملحق شوند

در انتهای سال ۹۸ و در پی انتشار اخبار تأسف آور متوالی به ویژه بحران کرونا، انجمن مددکاران اجتماعی ایران یک پویش همگانی برای جلوگیری از آسیبهای روانی و اجتماعی ناشی از اخبار بد را پیشنهاد کرد. در این پویش از مردم و رسانه ها دعوت می شود که علاوه بر اخبار تأسف آور و بد اخبار خوب و خوشایند را نیز منتشر کنند. در حال حاضر، این پویش در سایر کشورها نیز طرفدارانی پیدا کرده و حتی فدراسیون بین المللی مددکاران اجتماعی نیز از آن حمایت کرده است.

حامد علمایی، عضو هیات مدیره و مسئول کمیته بین الملل انجمن با اعلام عضویت خود در این پویش اظهار داشت که استقبال از این پویش نشان می دهد که همه انسانها تشنه چنین راهکاری بودند.

وی با اشاره به نقش پررنگ مددکاران اجتماعی از ابتدای شروع بحران همه گیری ویروس کرونای جدید در کم کردن تاثیرات منفی آن اذعان داشت: فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی با میلیونها مددکار اجتماعی عضو در ۱۴۱ کشور دنیا تلاش می کند تا خدمات مددکاران اجتماعی درگیر با این بحران را با انتقال تجربیات بین المللی، حمایتهای علمی، مادی و معنوی بهبود ببخشد.

علمایی افزود: هدف انجمن مددکاران اجتماعی ایران از این پویش بین المللی، ارتقای سلامت روانی اجتماعی جامعه با گسترش اخبار مثبت و امیدبخش است. در این پویش، مردم که درگیر بحرانهایی مانند همه گیری ویروس کرونا هستند و با انزوا و دشواری های اقتصادی و عاطفی دست و پنجه نرم می کنند به دیدن نیمه ی پر زندگی تشویق می شوند. این پویش بین المللی مردم را ترغیب می کند تا به جای غصه خوردن و انتقال انرژی منفی به دیگران، برای دادن امید و شادی به دوستان و آشنایانشان فعالانه تلاش کنند.

این عضو کمیته سازمان ملل فدراسیون بین المللی مدکاران اجتماعی با  دعوت از همه مددکاران اجتماعی برای پیوستن به این پویش گفت: افرادی که به این پویش می پیوندند در میان اخبار ناگوار این روزها، به دنبال خبرهای خوب می گردند و آنها را با هشتگ ” #خوش_خبر_هستم ” در فضای مجازی منتشر می کنند تا باعث ایجاد حس امید در دیگران شده و خوشان نیز به خاطر شرکت در چنین فرآیندی احساس بهتری داشته باشند.

به گفته وی: پیام این پویش در کشورهای دیگر در حال انتشار است و مثلا دکتر اریک سادیکوویچ رئیس انجمن مددکاران اجتماعی قرقیزستان به زبان روسی مردم را به پویش دعوت می کند. در ایتالیا و سایر کشورها نیز انجمن های مددکاری اجتماعی برای هدف این پویش تلاش می کنند.

           

علمایی به مثالهایی از این اخبار در جهان اشاره کرد و افزود: این پویش در سطح بین المللی نیز انعکاس خوبی داشته به طوری که از ابتدای شروع آن اخبار مثبتی از سراسر جهان منتقل و بازنشر می شوند. به طور مثال از ایتالیا خبر می رسد که کانالهای شهر و نیز بسیار شفاف شده اند و دلفینها هم به سواحل نزدیک و نزدیک تر می روند. از ژاپن و تایلند خبر رسیده که آهو ها و میمونها به شهرها آمده اند، از هندوستان خبر می رسد که تمام بیماران مبتلا به ویروس کرونای جدید از بیمارستان صفدرجانگ دهلی نو به سلامت ترخیص شده اند یا دانشگاه سن دیه گو ایالات متحده با همکاری دانشگاه دوک و دانشگاه ملی سنگاپور به طور امیدوار کننده در حال توسعه ی یک واکسن برای کرونا هستند.

به گفته علمایی، فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی که برنامه های موفق مددکاران اجتماعی کشورها در مبارزه با شیوع کرونا را انعکاس می دهد اعضایش را برای پیوستن به پویش #خوش_خبر_هستم به صورت I_have_good_news# در وبسایت و سایر شبکه های اطلاع رسانی خود ترغیب کرده است.

  • روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران