اعضای تیم اعزامی انجمن به مالزی، با سفیر ایران در این کشور دیدار کردند

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: استفاده از ظرفیت انجمن‌ها در تقویت تعاملات اجتماعی در سطح جهانی یک فرصت است.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای هیات مدیره انجمن مددکاران اجتماعی ایران که برای شرکت در کنفرانسی در مالزی به این کشور سفر کرده بودند دیداری با خانم مرضیه افخم اولین سفیر زن ایران که در حال حاضر سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی داشتند.

سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در ابتدای این جلسه گزارش کوتاهی از وضعیت مددکاری اجتماعی در ایران و اقداماتی که در حوزه بین الملل صورت گرفته، ارائه شد.

وی افزود: از جمله این اقدامات عضویت ایران در فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی ایران از ۶ سال قبل، برگزاری دو کنگره بین المللی در ایران، برگزاری چندین کارگاه آموزشی بینالمللی در ایران، حضور در کنفرانس‌های بین المللی در کشورهای مختلف، حضور در مجمع جهانی و کنگره بین المللی مددکاران اجتماعی، انعقاد تفاهم نامه همکاری با ده انجمن در نه کشور از جمله ایتالیا، روسیه، مالزی، آذربایجان، ارمنستان، هندوستان، فلیپین، قیرقیزستان و …، اخذ دو کرسی به عنوان کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی و عضویت در هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه فدراسیون، اهدای سه نشان«سلامت اجتماعی ایران» به سه نفر از مسؤولین و اساتید جهانی و…بود.

موسوی چلک افزود: همچنین در مورد اهداف سفر از مالزی و حضور در کنفرانس و ارائه شش سخنرانی و دیدار با رؤسای دانشگاه‌های مددکاری اجتماعی واعضاء انجمن مالزی  و مسوولین وزارت زنان، خانواده و رفاه اجتماعی و همچنین مسؤولین بهزیستی این کشور ارائه شد. اعضا تیم انجمن مددکاران اجتماعی ایران هم هر یک نکاتی را مطرح کردند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در ادامه افزود: خانم افخم سفیر کشور ما در مالزی ضمن استقبال از برقراری چنین ارتباطی در حوزه اجتماعی آمادگی خود را برای تقویت این ارتباطات اعلام کردند.

افخم فعالیت مددکاری اجتماعی را یک فعالیت تخصصی و یک انتخاب انسانی و اخلاقی دانست و گفت: هر کدام از شما مددکاران اجتماعی سفیرانی هستید خارج ار کلیشه‌های اداری و سازمانی برای ایران هستید و از وقت و انرژی خودتان استفاده می‌کنید تا ظرفیت‌های اجتماعی ایران را معرفی کنید که قابل ارزش است و این در دیپلماسی عمومی بسیار مؤثر و ارزشمند است.

تصاویر: