اعطای وام‌های ۱۵ میلیون تومانی طرح‌های خودکفایی به مددجویان بهزیستی

 

دکتر هاشمی
دکتر هاشمی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت تسهیلات ویژه به مددجویان و معلولان در حوزه اشتغال خبر داد و گفت: در بخش طرح‌های خوداشتغالی ۱۵ میلیون و مشاغل خانگی ۵ میلیون تومان به مددجویان پرداخت می‌شود.

به گزارش مرآت ؛همایون هاشمی  با اشاره به پروسه پرداخت وام به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اظهار داشت: خوشبختانه امسال توانسته‌ایم به تعداد قابل توجهی از مددجویان وام‌های اشتغال پرداخت کنیم که در این زمینه ۱۳ بانک خصوصی و دولتی با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۶۳۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده است که رقم قابل قبولی از این میزان به واجدین شرایط پرداخت شده است.

هاشمی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در یک زمان‌بندی کوتاه اسامی واجدین شرایط دریافت وام‌های اشتغال را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند، گفت: مددجویان می‌توانند چنانچه مشکلی در دریافت وام خود دارند با شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۲۳ با سازمان بهزیستی ارتباط و مشکلات خود را اعلام کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پیامک اعلام شده مستقیماً  در اختیار بازرسی و رئیس سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد و در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص میزان وام‌های اشتغال به مددجویان گفت: در طرح‌های خوداشتغالی مبلغ ۱۵ میلیون تومان و در طرح‌های مشاغل خانگی ۵ میلیون تومان به مددجویان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به برنامه‌های آتی سازمان بهزیستی در سه ماهه آخر سال جاری گفت: بنا داریم در این مدت تعدادی مراکز توانبخشی و همچنین مراکز حرفه‌آموزی ویژه معلولان و مددجویان را گسترش دهیم.

منبع: مرآت نیوز