افتتاح پژوهشکده آسیب های اجتماعی در البرز

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز از افتتاح پژوهشکده آسیب های اجتماعی در استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

مهشید منزوی در گفتگو با خبرنگار مهر مهمترین رسالت جهاد دانشگاهی را رسالت فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: جهاد دانشگاهی وظیفه دارد برای ارتقا سطح فرهنگی دانشگاه ها و عموم جامعه با قدرت وود کند.

وی در ادامه یکی از مهمترین اهداف تشکیل جهاد دانشگاهی را اتصال حلقه ای بین دانشگاه و صنعت بیان کرد و گفت: دانشگاه نمی تواند به تنهایی یافته های علمی خود را به صنعت عرضه کند و از سوی دیگر به دلیل عدم ارتباط صنعت و دانشگاه صنایع از نوآوری و خلاقیت به دور می ماندند و خوشبختانه با تشکیل جهاد حلقه اتصال بین این دو ایجاد شد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز افزود: جهاد دانشگاهی نتایج یافته های علمی را در قالب برنامه های تجاری به صنایع ارائه می دهد و از سویی دیگر در حوزه بنیادی علم نیازمندی های دستگاه های اجرایی کشور در حوزه نظریه پردازی تامین می شود.

دلایل ایجاد آسیب های اجتماعی به صورت علمی بررسی می شود

منزوی به حوزه های کاری جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: سه حوزه اصلی شامل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و یک حوزه فرعی شامل حوزه اشتغال حیطه کاری جهاد دانشگاهی را تشکیل می دهد که هریک برنامه های فراوانی را اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی منطبق با نیازهای استان ورود پیدا می کند به مهمترین برنامه های اجرایی این حوزه پرداخت و اعلام کرد: راه اندازی افتتاح بانک خون بند ناف یکی از مهمترین پروژه های حوزه پژوهشی بود که خوشبختانه دسترسی مردم را برای این مهم در استان آسان کرده و دیگر نیازی به رفت و آمد به مرکز رویان در پایتخت نیست.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز ادامه داد: افتتاح پژوهشکده آسیب های اجتماعی، تاسیس مرکز مشاوره روانشاسی و … نیز از دیگر برنامه های مهم حوزه پژوهشی است که در آینده ای نزدیک در استان افتتاح می شود.

منزوی گفت: در پژوهشکده آسیب های اجتماعی دلایل آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، بزهکاری، جرم و… به صورت علمی بررسی می شوند.

وی اظهار داشت: در این پژوهشکده علاوه بر بررسی میزان پراکنش آسیب های اجتماعی دلایلی که موجب می شود فرد آسیب ببیند و یا باعث آسیب جامعه شود نیز به صورت علمی بررسی می شود.

منبع: خبرگزاری مهر