افزایش ۲۰ درصدی یارانه مراکز بهزیستی

دکتر همایون هاشمی
دکتر همایون هاشمی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۲۰ درصدی یارانه مراکز تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون چندین جلسه برای مناسب سازی معابر و اماکن با مسئولان دستگاههای مختلف برای استفاده معلولان تشکیل شده است.

همایون هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده و همچنین حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه ماه پایانی سال علاوه بر افزایش یارانه مراکز ، مستمری مددجویان تحت پوشش نیز اضافه خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته نیز مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یافته است و امسال نیز واریز این افرایش مستمری و یارانه مراکز از ماه آینده آغاز خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه خدمات یارانه، مستمری، کمک توانبخشی، لوازم و هزینه‌های تحصیلی از سه میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار حمایت می‌ شود ، گفت: علاوه بر خدمات مستقیم روزانه به دو هزار و ۵۰۰ نفر نیز خدمات موردی ارائه می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد اشتغال مددجویان نیز گفت: برنامه ریزی و طرحهای زیادی را در سال جاری به منظور اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش انجام داده ایم و تا کنون نیز بسیاری از آنها اجرایی شده است و سال ۹۲ را نیز سال اشتغال نامگذاری کرده ایم.

هاشمی از برگزاری جلسات مختلف با مسئولین دستگاهها به منظور مناسب سازی معابر و اماکن خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه باید اماکن و معابر برای استفاده راحت معلولان مناسب سازی شوند بر همین اساس چندین جلسه با دستگاهها برگزار شده که البته نتایج آن در تهران و البرز تا حدودی مشهود است اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجوددارد و باید تلاشها و هماهنگیهای زیادی انجام شود که آن نیز در دستور کار قرار دارد.
منبع: خبرگزاری مهر