افزایش ۵۳۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در مرز های کشور

 

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده مرزبانی ناجا گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۵۳۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار سید عباس عطایی به کشف ۲۰ تن و ۴۴۲ کیلوگرم مواد مخدر طی یک ماه گذشته در مرزهای کشور اشاره کرد وافزود: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۵۳۱ درصدی کشفیات را نشان می دهد.
سردار عطایی افزود: مرزداران کشورمان با ۸۵ هزار و ۵۸۱ مورد گشت زنی و ۵۰ هزار و ۴۲۵ مورد کمین، ۲۳ هزار و ۳۲۶ مورد ردزنی طی آذر سال جاری موفق به کشف ۹۶ هزار و ۵۶۷ پاکت سیگار و نزدیک به ۵ هزار دستگاه محصولات ضد فرهنگی شدند.
معاون هماهنگ کننده مرزبانی ناجا با تاکید براینکه قاچاق کالا و سوخت تاثیر مخربی بر کشور دارد، کشف ۴ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق را از دیگر کشفیات مرزداران کشورمان طی یک ماه برشمرد و گفت: در یک ماه گذشته ۲هزار و ۷۰۶ متجاوز مرزی نیز دستگیر و ۲۸ هزار و ۴۸۰ تن از آنان، از کشور طرد شده‌اند.
وی در ادامه از دستگیری فردی به اتهام قاچاق ارز خبر داد و یادآور شد: مأموران گروهان مرزی چیانه (پست و کنترل و مراقبت مرزی تمرچین) واقع در هنگ مرزی پیرانشهر روز گذشته حین کنترل و بازرسی کامیونهای ورودی و خروجی پیله وران عراق به فردی که یک بسته مشکی رنگ در دست داشت مظنون شده و وی را مورد بازرسی دقیق‌تر قرار دادند.
سردار عطایی با اشاره به اینکه در بازرسی از وسایل همراه وی یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقد پول رایج کشورمان کشف شد افزود: فرد دستگیر شده به نام ” زانا – ع ” اهل و ساکن کردستان عراق در بازجویی‌های انجام شده اعتراف کرد پولها را در بازارچه مرزی تمرچین از فردی تحویل گرفته است.
معاون هماهنگ کننده مرزبانی نیروی انتظامی از ۳۱ مورد درگیری با اشرار در آذر سال جاری توسط مرزداران کشورمان خبر داد و گفت: در این راستا یک نفر از اشرار دستگیر و ۵ نفر از آنان به هلاکت رسیدند.
انتهای پیام/منبع:خبرگزاری قارس مورخ۱۰/۱۰/۱۳۹۱ /
شماره: ۱۳۹۱۱۰۱۰۰۰۰۹۶۱