امضای ۹ قرارداد بین المللی در حوزه مددکاری اجتماعی در ایران

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از امضای تفاهم‌نامه همکاری با ۹ کشور دیگر به دنبال برگزاری اولین کنگره جهانی ۶۰ سال مددکاری اجتماعی در ایران‌ خبر داد.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر افزود: به منظور نهادینه شدن ارتباط با سایر کشور های جهان و انتقال تجارب به یکدیگر همزمان با برگزاری اولین کنگره بین المللی ۶۰ سال مددکاری اجتماعی در ایران که با حضور دبیرکل فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی، رییس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه، معاون اروپا و نماینده فدراسیون در سازمان ملل و مسئولان انجمن ها و اساتید برجسته مددکاری اجتماعی از ۱۹ کشور، این تفاهم نامه‌ها با ۹ انجمن از ۸ کشور منعقد شدند.


وی در ادامه تاکید کرد: مددکاری اجتماعی در ایران در طول شصت سال گذشته ارتباط هدفمند، نهادینه شده و مستمر با جامعه جهانی نداشته است. این در حالی است که علم در این حوزه بسیار پیشرفت کرده و تجارب جهانی متنوع شده اند، لذا برگزاری کنگره فرصتی بود تا این ارتباط را در قالب تفاهم نامه برقرار کنیم.

موسوی چلک با اشاره به کشورهای طرف قرارداد با انجمن مددکاری اجتماعی تصریح کرد: درحال حاضر با کشورهای روسیه، ارمنستان، دو انجمن از جمله انجمن ملی حرفه ای هند، قرقیزستان، فیلیپین، آذربایجان، مالزی و اسلونی این تفاهم نامه امضاء شد تا فرصتی  برای ارتقاء کیفیت خدمات مددکاری اجتماعی در ایران و کشورهای دیگر ایجاد شود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی در پایان اضافه کرد: ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، سنجش سلامت اجتماعی،انتقال تجارب ، برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های علمی و سمینار ها و …از جمله مفاد این تفاهم نامه هاست.