اولین همایش تسهیل‌گری اجتماع‌محور برگزار می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی از برگزاری همایش «تسهیل‌گری اجتماع محور» خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی، سیدعلی اکبر هاشمی‌راد با اعلام این خبر گفت: رشد و توسعه سریع شهر‌ها در چند دهه اخیر در کشورهای در حال توسعه و تبدیل برخی شهر‌ها به کلان شهر، باعث شده که ارائه امکانات و خدمات اجتماعی به شهروندان به سرعت شهرهای کوچک صورت نگیرد. افزایش فاصله و ایجاد شکاف بین مسئولین شهری و شهروندان یکی از دلایل اصلی بروز اصطکاک در ارائه رفاه و خدمات اجتماعی است.

بنابراین برای نیل به اهداف خدمت رسانی به شهروندان، ضروری است که فاصله بین شهروندان کلان شهر‌ها و مسئولین شهری هرچه بیشتر کاهش یافته و ارتباط تنگاتنگی بین این دو شکل گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی ایفای نقش تسهیل‌گر را در کاهش شکاف بین مسئولین شهری و شهروندان موثر دانست و گفت: فعالیت تسهیل‌گران در کلان شهر‌ها، یکی از راهکارهای افزایش شناخت مسئولین شهری از مسائل و مشکلات محلات و همچنین شناخت امکانات و پتانسیل‌های موجود در محلات می‌باشد که با آموزش این افراد می‌توان سرعت و کیفیت این شناخت را افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی «تسهیل‌گری اجتماع محور» در قالب تفاهم‌نامه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی ویژهٔ فراگیرانی که از سوی سازمان رفاه و اداره کارآفرینی شهرداری معرفی شده‌اند، برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی ادامه داد: این دوره آموزشی از اوایل اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است و اواخر مرداد ماه سال جاری به پایان رسید.
هاشمی‌راد خاطر نشان کرد: این دوره‌های آموزشی شامل آموزش «تسهیل‌گری»، «ارتباطات موثر» و «مددکاری اجتماعی» است که براساس تفاهم نامه منعقده، ۴۰۰ نفر از افراد معرفی شده در یک فرآیند آموزشی ۴۰ ساعته در این دوره‌ها شرکت نمودند.

وی ادامه داد: همایش «تسهیل‌گری اجتماع محور» به عنوان اختتامیه دوره‌های آموزشی تسهیل‌گری اجتماع محور و با هدف ترویج فرهنگ تسهیل‌گری و قدردانی از مروجین این تفکر در کشور از سوی سازمان همیاری اشتغال شعبه جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی و با همکاری معاونت امور اجتماعی، فرهنگی سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای مردمی شهرداری برگزار خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی در پایان با اشاره به زمان برگزاری این همایش گفت: این همایش، شنبه پنجم مردادماه از ساعت ۸: ۴۵ الی ۱۲: ۴۵در سالن همایش ایوان شمس با حضور سعید نوری نشاط، پایه گذار تفکر تسهیل‌گری در ایران و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا