برگزاری اولین کنگره علمی CBR در کشور

یحیی سخنگویی
یحیی سخنگویی

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: نخستین کنگره علمی CBR ( توانبخشی مبتنی بر جامعه) در تاریخ یکم و دوم بهمن سال جاری در کشور برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این کنگره علمی، گفت: تبیین مفهوم توسعه فراگیر مبتنی بر جامعه در سطح کشور، تبیین نقش و جایگاه برنامه CBR به عنوان الگوی کارآمد برای تحقق توسعه فراگیر، آسیب‌شناسی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های برنامه توسعه CBR، بسترسازی برای تدوین راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های مربوط به معرفی CBR کشور به اساتید و صاحبنظرانِ کشورهای مدعو و ارسال به مجامع و نهادهای منطقه‌ای و جهانی، تبادل دیدگاه‌ها و تجارب علمی و اجرایی نخبگان و برنامه‌ریزان CBR کشور با سایر کشورها از جمله اهداف برگزاری نخستین کنگره در این حوزه است.

رئیس نخستین کنگره CBR کشور با اشاره به محورهای این کنگره علمی، افزود: توانمندسازی افراد معلول، خانواده‌ها و جامعه از طریق برنامه کشوری CBR ، فراگیرسازی جامعه و توسعه دسترسی‌ها، شبکه‌سازی انجمن‌های غیردولتی در این برنامه، محورهای این کنگره را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان برنامه‌های جانبی این کنگره علمی، همچنین گفت: برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، پوستر و طرح‌های ابتکاری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی از برنامه‌های جانبی و رئوس برنامه شامل سخنرانی، ارائه مقاله، تجلیل از برترین‌ها و قرائت بیانیه است.

سخنگویی افزود: در این کنگره علمی خاستابین چاپال، مسئول فنی توانبخشی WHO (سازمان بهداشت جهانی)، فرانکو کولیزی مسئول CBR ایتالیا، راضی‌خان همدرد، مشاور وزیر کار افغانستان، نور یاسمین عبدالکریم، مشاور وزیر زنان مالزی، ریحان مامینوا مشاور وزیر کار تاجیکستان، شهیداتا شریف، مسئول CBR کشور مالدیو و مایا توماس،مدرس WHO حضور داشته و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

به گزارش تسنیم، کیوان دواتگران، دبیر علمی کنگره و منصور اللّه وردی دبیر اجرایی آن خواهند بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم