تشکیل نظام صنفی مددکاران اجتماعی ضروری است/ انجمن رقیب وزارت رفاه نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل نظام صنفی هنر و روزنامه نگاران در دستور کار مجلس است و تشکیل نظام صنفی مددکاران اجتماعی را نیز پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت الاسلام احمد مازنی در دومین کنگره بین المللی و سی و چهارمین همایش ملی مددکاری اجتماعی با موضوع مددکاری اجتماعی و تاب آوری اجتماعی افزود: اگر صنف ها و گروه های مختلف در جامعه می خواهند فعالیتی انجام دهند حتما باید سازماندهی شوند.
وی اضافه کرد: سازماندهی نشدن مردم منجر به رفتار توده ای می شود و آنانی که با سازماندهی مردم مخالف هستند با توسعه کشور مخالفند.
وی ادامه داد: به طور مثال در حادثه سیل همه تشکل ها باید حضور پیدا کنند و اگر کسی اشتباهی کرد برای یک بی نماز نباید در مساجد را بست.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همان گونه که کانون وکلا و نظام پرستاری وجود دارد، باید نظام صنفی مددکاران اجتماعی، روزنامه نگاران و هنر نیز وجود داشته باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بزرگترین دستگاه اجتماعی کشور است اما به دلایلی، ماموریت های اجتماعی در جاهای دیگر انجام می شود، وزارت کشور نباید این امور را انجام دهد.
مازنی افزود: تذکر من به وزارت رفاه این است که انجمن ها و تشکل های مردمی و اجتماعی به ویژه انجمن مددکاری اجتماعی ایران را رقیب خود نداند و رفیق خود محسوب کند؛ این تشکل ها در کنار وزارت رفاه می توانند ظرفیت های مطلوبی ایجاد کنند.