تمام دستگاهها باید در توسعه توانمندسازی گروههای خاص به بهزیستی کمک کنند

دکتر همایون هاشمی
دکتر همایون هاشمی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از تمام دستگاهها می‌خواهیم در راه توسعه توانمندسازی گروههای خاص مخصوصا نیازمندان به ما کمک کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور شب گذشته در جریان بازدید وزیر دادگستری از شیرخوارگاه آمنه اظهار داشت: همکاران ما در سراسر کشور در حال حاضر برنامه‌های مختلفی را برای جلب مشارکت‌های مردمی اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف ما توسعه سهم اجتماعی هر ایرانی است و به نظر می‌رسد در کنار این اخلاق حسنه و صفات خوب ایرانیان باید هر کس سهمی را بهتر زیستن تقبل کند و چه جایی بهتر از سازمان بهزیستی.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اغنیاء باید در خدمت نیازمندان باشند و نیازمندان هم باید تلاش کنند توانمند شوند. امروز در سازمان بهزیستی این گفتمان را جاری کردیم و به عنوان یک سازمان مطالبه‌گر از همه دستگاهها می‌خواهیم در راه توسعه توانمندسازی گروههای خاص مخصوصا نیازمندان به ما کمک کنند.

هاشمی افزود: این هدف متعالی است ولی عملی می‌شود و ما قابلیت انجام آن را داریم. در ۱۵ شب گذشته ماه مبارک رمضان و هفته بهزیستی اقدامات خوبی را انجام دادیم و خیرین به معنای واقعی وارد عرصه شدند.

وی گفت: توسعه خدمات چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی نیازمند حضور دستان مسیحایی خیرین است که خوشبختانه این اتفاق افتاده است. شبکه خیرین بهزیستی شبکه‌ای ۷۰ هزار نقطه‌ای است و این یعنی در ۷۰ هزار نقطه کشور حضور فعال داریم و بعید به نظر می‌رسد بزرگتر از ما شبکه اجتماعی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: این شبکه را با توجه به هدف والایی که داریم توسعه خواهیم داد. امروز بیش از ۴ میلیون نفر از خدمات مستقیم سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند و بیش از ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش خدمات آگاه‌سازی مانند آموزش مهارت‌های زندگی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم