جامعه از مددکاران اجتماعی انتظار آگاهسازی درباره حقوق شهروندی دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر کار در سی و یکمین همایش روز مددکار اجتماعی، مطالبه اجتماعی با بیان اینکه دولت خود را پاسخگو در ابعاد مختلف سلامت می‌داند،‌ افزود:سلامت ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد بر همین اساس نیز تاکنون دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای را به حوزه سلامت داشته است.

وی برگزاری همایش مددکاری اجتماعی با عنوان مطالبه‌گری اجتماعی را در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم نسبت به مسایل اجتماعی و حقوق شهروندی بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: مطالبه‌گری اجتماعی به منزله حقوق شهروندی است و همه دستگاه‌ها و نهادها براساس مسئولیتی که دارند باید پاسخگو باشند اما اگر انتظار داشته باشیم که همه چیز را دولت فراهم کند این نگاه غلطی است.

61616674_62667068aacdd
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود:حقوق شهروندی و مطالبه اجتماعی به معنای تحقق عینی و عملی خواسته‌های مردم است که باید شرایط مطالبه گری اجتماعی را برای همه اقشار جامعه فراهم کنیم. همچنین برخی از دستگاه‌ها به لحاظ قانونی ناظر و رصدکننده امور در کشور هستند ضمن اینکه در کنار این دستگاه‌ها برخی از نهادهای غیررسمی نیز اقدام به رصد کردن مسائل مختلف می‌کنند و در این میان رسانه‌ها نقش موثری در حوزه مطالبه گری اجتماعی دارند.

محسنی بندپی یادآور شد: سالمندان و حتی افراد آسیب‌دیده می‌توانند مطالبه‌گر اجتماعی باشند و تخصصی‌ترین قشری که در این حوزه می‌تواند موثر باشد مددکاران هستند و این افراد می‌توانند در افزایش سرمایه اجتماعی تاثیرگزار باشند زیرا مددکاران اجتماعی صاحب تخصص، علم آکادمیک هستند بنابراین جامعه از مددکاران اجتماعی انتظار دارد که آگاه‌سازی لازم را در حوزه مطالبه‌گری اجتماعی و حقوق شهروندی انجام دهد.