جامعه سالم در گرو خانواده سالم است

نیروی انتظامی
نیروی انتظامی

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تاکید بر تحکیم مبانی خانواده به عنوان مهمترین و کوچکترین نهاد اجتماعی گفت: برخورداری از یک جامعه سالم در گرو خانواده های سالم است.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، همایش سراسری فرماندهان و روسای کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان خوزستان امروز -پنجشنبه- با حضور سردار سعید منتظر المهدی و مسئولان استانی،معاونان، روسای پلیس های تخصصی و فرماندهان شهرستانها برگزار شد.

منتظر المهدی اظهار داشت: ما نباید به این دنیا دل ببندیم و به راحتی از این دنیا بگذریم، رمز انسانهای موفق در تلاش است و این قانون خداست که اگر تلاش کنی و به خداوند توکل کنی خداوند به کمک تو می آید.

وی اضافه کرد: تفاوت ما با جوامع غربی این است که در آنجا از تمام مسائل ظاهری وامکانات رفاهی برخوردار هستند اما در پایان زندگی، عموما دچار افسردگی و گاهی خودکشی می شوند.

منتظر المهدی ضمن قدردانی از تلاش های فرماندهان پاسگاه ها و رؤسای کلانتری ها در هفته نیروی انتظامی ادامه داد: فرمانده ناجا در مورد شعار این هفته گفت که این شعار مختص یک هفته نیست بلکه کلیدی است برای یکسال که باید آن را در تمام زمینه ها نهادینه کنیم.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه پلیس مقتدر در جامعه باید پلیسی دین مدار، مردم دار و قانون مدار باشد، اظهار داشت: این پلیس باید از سرمایه اجتماعی که مجموعه هنجارهای موجود در نظام اجتماعی است و موجب ارتقای سطح همکاری ها در جامعه می شود استفاده بهینه ببرد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ هزار پرونده به مراکز مشاوره در سطح ناجا ارجاع شده که ۷۰ درصد از آنها از چرخه انتظامی و قضایی خارج و به مصالحه منجر شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی افزود: هدف اصلی در حوزه مشاوره و مددکاری، تحکیم مبانی خانواده به عنوان مهمترین و کوچکترین نهاد اجتماعی در هر جامعه انسانی است.

منبع: شبکه ایران